Gå til innhold

"Bare vent, så får du se!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grrr....hva skal man liksom svare til noe sånt. Fått høre det flere ganger av ei av mine beste venninner når barnet hennes er vanskelig, sutrete, needy, travel etc etc.

Jeg reagerte allerede når barnet var nyfødt (uten å si noe til ho), at hun var frem med puppen med det samme det var et lite kny fra barnet, og dette sliter hun med ennå. Barnet er nå over 2 år og får det akkurat slik det vil fordi det er vant med det fra spedbarns av. Og så unnskylder hun seg alltid når det er vanskelig når vi andre er tilstede, og sier "ja, bare vent til du får egne barn, så får du se" Fatter hun ikke at hun har gravd sin egen grav???!!! Jeg blir så irritert når hun sier sånt, og så føler jeg ikke kan si noe fordi jeg bare vet hun vil bli fornærmet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nok gravd sin egen grav ja!

Synes det er litt ekkelt når noen ammer sin 2åring......da burde barnet ha blitt så stort at det kan drikke av glass/avent kopp!!

Barna blir som regel hva man oppdrar dem til å bli...ike nødvendig å ta barna med en gang di lager lyd!!

Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å snakke med henne....på en stille og rolig måte...bare si hva du mener,og si at du mener ikke å fornærme henne.!

Skrevet

Du sier at at du reagerte allerede når barnet var nyfødt på at hun var frem med puppen bare det var et kny fra barnet. mener du at hun skulle begynt å "oppdra barnet" som nyfødt? Nei, nå får du bare vente til "ammetid"?

Jeg forstår egentlig venninnen din veldig godt. Vi som er mødre har mange kameler(eller karameller som en venninne av meg presterte å si) som blir svelgt etter at barnet kommer til verden. Det er veldig enkelt å si at man skal aaaldri gjøre slik og slik, også blir det anderledes i praksis nås man virkelig får barn. Og jeg må si, ingenting er mer irriterende enn jenter osm ikke har barn som skal fortelle deg hvordan ting skal gjøres ;-)

Men for all del, godt muolig hun er skyld i det selv.

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hvordan verken du eller venninnen din - eller situasjonen - er, så jeg svarer på generell basis :-)

Det er VELDIG fristende å si "bare vent" til barnløse venninner som kommer med oppdragertips etc. Jeg har selv gjentatte ganger fått mer eller mindre gode råd (og et og annet surt oppstøt) fra barnløse venninner, og det samme gjentar seg hver gang: Når disse blir mødre blir de selv ti ganger verre :-))

Jeg har til et par av disse venninnene mine påpekt at "husker du hva du sa da min datter var liten...", og får bare flaue smil og unnskyldninger/bortforklaringer til svar (hehe)

For fakta er at når man blir mor så forandrer hele din verden seg, din oppfatning av ting - og forståelsen av hva morskjærlighet er. Det er ikke mulig å sette seg inn i livet som mamma før man selv opplever det.

Det er nok derfor mange mødre i ikke-mødres øyne gjør mye unødvendig og "galt".

Skrevet

Tingen er at jeg har aldri sagt noe til henne, jeg har alltid holdt tankene mine for meg selv. Akkurat fordi jeg vet hvordan hun vil reagere. Det som irriterer meg er at hun tydelig blir flau når barnet hennes oppfører seg som en bortskjemt drittunge, og skal liksom bortforklare det og så antyde for meg at jeg vil få samme problemene med mine barn! Utrolig frekt av henne, mener nå jeg!!

HI

Skrevet

Ok. Så du mener at hun fraskriver seg ansvaret for at barnet har fått uvanene? Da er jeg med ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...