Gå til innhold

Må man ha noen annet enn sprinkelseng???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å la babyen sove i sprinkelseng med en gang, men å støtte opp rundt med puter ol for at den ikke skal bli så stor. Er dette helt feil? Må man kjøpe en vugge for den første tiden? Kan man evt. bruke kurven i barnevognen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har kun sprinkelseng ( hadde bare det sist også) + baggen til vogna v/behov. Funker helt greit

Skrevet

Man må ikke ha noe annet enn en sprinkelseng nei.

Vi skal ha det på soverommet, og en vugge på stua.

Ungen til venninna mi lå i bagen (til vogna) i sprinkelsenga den første tiden, og det gikk kjempe fint.

Skrevet

Sprinkelseng er jo nok det. Hvis babyen ikke trives pga det blir for romslig, kan dere bruke kurven i barnevognen, ja. Slett ikke nødvendig å kjøpe vugge eller annen kurv... :)

Skrevet

Med nr 1 lot jeg han sove i bagen fra vogna (hard) i senga vår for jeg var så redd for ikke å få fulgt med. Det var også praktisk fordi vi skulle flytte så fort jeg var i form etter fødselen og ikke ville sette opp sprinkelseng i den gamle leilighetene så da ble han sovende mye i bagen til vogna før vi la han over i sprinkelseng etter 6 uker ca.

Nr. 2 la vi rett i sprinkelseng med kantbeskyttere og støtte av puter og sammenrulledehåndklær rundt for at det ikke skulle bli så stort og han har alltid sovet mye bedre om natta i sin egen seng enn nr. 1 - er 2 år neste måned og sover fortsatt i den senga minst 11-12 timer hver natt uten å våkne - vet sef ikke om det var fordi han ble vant til å ligge der med en gang, men jeg kommer iallefall til å gjøre det samme m nr. 3.

Har brukt vugge i stua på dagtid og soving i vogn på dagtid, men om natta er det altså sprinkelsenga som gjelder fra dag 1

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Nei. Og du MÅ ikke ha sprinkelseng heller de første månedene. Snulla vår sover med oss ennå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...