Gå til innhold

Jeg må ha verdens beste fastlege!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lykkelig for at jeg byttet fastlege. Gikk til min nye lege i dag pga veldig mye hodepine i svangerskapet. Tror jeg var der inne i 45 minutter, inkl blodprøver og urinprøve. Jeg merket at dette ville han virkelig finne ut av, var ikke sånn "skrive sykemelding og send henne ut". Fikk behandling for en mulig bihulebetennelse og sykemelding frem til påske. Men siden han ikke var helt hundre prosent sikker på diagnosen måtte jeg komme tilbake på fredag for å vurdere behandlingen/evt videre utredning.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, følte bare for å dele min lettelse over å møte flotte folk i helsevesenet. :) Hører så mye om dumme leger her inne at jeg måtte få skryte litt av min :) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott:-) Jeg blir glad av å lese at det finnes gode leger der ute! Jeg har skiftet fastlege 3 ganger det siste året, og nå har jeg ei jeg er storfornøyd med! Så det lønner seg å lete litt!

:-)

Skrevet

Så brat du er fornøyd!!

Skal bytte til han jeg også,men venter til etter fødselen.

Mannen min har han samme som deg nå,men han er jo aldri hos legen.

Var hos din tidligere fastlege på torsdag....for en dust.

Tok ikke blodprøve en gang for å sjekke crp,og jeg er ikke bedre i det hele tatt.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg og er fornøyd med min lege. Var kjempefornøyd med den legen jeg hadde før denne også og ville egentlig ikke bytte... Men så flyttet jeg ut av Oslo og fikk over 1 time reisevei hver vei og fant ut at jeg ikke hadde noe valg.

Så dersom noen ønsker tips om en lege på østkanten av oslo så gi beskjed.

Skrevet

Nei min gamle fastlege er en altfor laidback type. Man føler seg dum hos ham, han bare smiler og sjekker lite.

Og jeg som grudde meg sånn til å bestille time. Hehe. Har lidd meg gjennom hele forrige uke og helg på jobb pga redsel for å bestille time. :)

Skrevet

Så bra da at du er fornøyd med fastlegen din,føler også at jeg har verdens beste fastlege,tar seg virkelig tid til å snakke med meg og undersøke ting og kaller meg gjerne inn igjen, for å følge opp.

Godt når en føler seg trygg sammen med fastlegen sin

Skrevet

Da er du heldig. Fastlegen min er en dust, og det er ikke bare å bytte heller. De to jeg eventuelt kunne tenkt meg har fulle lister, og den tredje har jeg som nabo, og det synes jeg blir for tett på. Den fjerde er der så lite, og vil nok snart gå av med pensjon, så jeg må visst holde meg til dusten.

Er glad på alle andres vegne som er fornøyde med sin fastlege.

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med min fastlege. har ikke oppfølging av svangerskap der (går til privat jordmor og gynekolog), men har vært der for forkjølelse og allergi i løpet av sv skapet. Ringte å bestillte time en onsdag for å få allergimedisin, og tror dere ikke jeg fikk time allerede fredag samme uke. Har også opplevd å komme inn på kort varsel der før.. Slik var det ikke hos min forrige fastlege (som jeg hadde i 18 år)..

Skjønner ikke at jeg ikke byttet før.

Skrevet

Har du hatt vondt i hodet bare i svangerskapet?

jeg har hatt vondt siden jul, og sammenhengende siden vinterferien. Holder på å bli gal.

Legen gjør ingenting, men jeg går til kiropraktor som sier det er låsning i nakken... Men jeg er sikke sikker.. Har vondt ennå. : (

Skrevet

Ja, av og på i svangerskapet. Kun noen få ukers pause, og det er kjempeslitsomt. Kjenner til følelsen av å bli gal, jeg holder også på å blir gal når det står på som verst.

Denne runden har vært litt annerledes, i og med at det er vondere når jeg bøyer hodet, beveger øynene osv. Typiske bihuleplager. Men det var ikke sikkert det var det altså, derfor må jeg tilbake på kontroll fredag. Fikk penicillinkur da, var helt ufarlig for ungen, så nå får vi se.

Synd legen din ikke gjør noe. Er dessverre lite de kan gjøre i og med at vi ikke kan ta CT som gravide. Jeg har også tenkt muskler da jeg er ganske stram i høyre skulder. Får bli neste runde det da, hvis ikke kuren her virker.

God bedring anonym, jeg føler virkelig med deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...