Maud Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Hver gang jeg er hjemme i permisjon kommer perioder jeg synes det er så ulidelig kjedelig. Mannen kommer hjem fra jobb og spør hva jeg har gjort i dag. La meg se... Jeg har fått minstesnupp til å sove tre ganger, jeg har skiftet to bæsjebleier og en uten, jeg har strøket fast navnelapper i fire bukser og fem gensere, jeg har lagt sammen mange klær, handlet og bestemt middag (kanskje det aller kjedeligste av alt!), jeg har skrevet åtte innlegg på DiB... Jeg vet jo at jeg er heldig som har muligheten til å være her med minstesnupp, nyte henne og se utviklingen, men av og til synes jeg det er kjempekjedelig!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Kjenner følelsen.... Og jeg har ikke noen barn hjemme engang.. Men det å ha noe å fortelle om ved middagsbordet, som inneholder noe annet enn kroppsvesker..... Er faktisk ganske givende. Men du skal kanskje ikke være hjemme for alltid, og nå kommer jo snart sommeren, og da vil du ikke bytte med noen for alt i verden )
dritgrei hei hei! Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 ha ha ha ha ha.... da er det bra vi har Dib. Jeg føler meg rimelig dust når det eneste jeg kan referere til er diskusjoner på DIb og nyeste episoden av Ally McBeal. :-) Men snart er det vår og da kan vi trille tur i sola og drikke kaffe, det er digg!!!
Maud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2008 Jeg skal heldigvis ikke være hjemme resten av livet, da hadde jeg blitt mannevond tror jeg. Dere har helt rett - når det er sol, vår eller sommer, da vil jeg ikke bytte med noen :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 jeg hadde også blitt mannevond.... jeg tror til og med at denne dyttefanten i magen ikke får oppleve det samme som de andre... han må nok ut i bhg fort som en vind, for jeg vil så gjerne gjøre noe... om ikke annet bevege meg uten å måtte telle hvor mange unger jeg har med :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Har dere vurdert at pappan tar en større del av permisjonen? Det er jo mange som velger dette, av diverse grunner. Men om du kunne tenke deg å jobbe og han kan være hjemme over lengre tid, så er jo muligheten til stede:-) Jeg kunne ikke tenkt meg å byttet bort et sekund av min permisjon, for jeg storkoste meg. Men jeg syntes det var dritdeilig den dagen jeg kunne begynne å jobbe iigjen også:-) Nå har jeg fri en dag i uken (hahaha liksom) men skulle gjerne hatt en til kjenner jeg. For tiden løper så altfor fort avsted.....
Maud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2008 Pappa'n tar tre måneder på slutten. I det store og det hele koser jeg meg med å være hjemme, men innimellom synes jeg det er kjedelig. Akkurat som det innimellom er kjedelig å jobbe :-)
tebekaa Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Hva skjedde med tekoppen, da? Klarte du ikke å kose deg? Her ble det ikke noe kosetid i dag, egentlig litt for travelt etter min smak. Opp klokka 7, vekke unger, smøre matpakker, gå tur med vovsen. Så på med regntøy og ut på laaang svette-tur med 2 gode naboer. Hjem og dusje, så hente store-snupp på skolen og dra til reguleringstannlegen klokka 12. Deretter hjem for amming, leking, leksehjelp, hobbypsykolog for pubertal og sår storesøster, bleieskift, rydding. Og amming. Og jammen var det ikke på tide å lufte bilen igjen, pianotime kl.15. Så handle og lage middag. Og det aller meste må gjøres med 1 hånd, for lille-snupp får tenner og krever sitt for å si det mildt. Men nå er det stille og rolig her. Lille-snupp sover søtt og de store jentene er på konsert. Deilig! Bortsett fra at jeg akkurat nå kom på at jeg må ut og kjøpe hundefor. Arrrggg! Det var den kosen. Mannen er jo forkjølet, stakkar, så han trenger å hvile litt nå etter å ha vært på reise noen dager... Ja, ja, sikkert deilig å få seg en kjøretur UTEN baby på slep:-) En mellomting mellom min dag og din dag hadde kanskje vært fint:-)
Maud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2008 En mellomting hadde vært akkurat passe høres det ut som. Det ble både tekopp, sofa, dibbing og TV her. Tror rett og slett jeg er litt værsyk, kjenner igjen at det dårlige været smyger seg inn og gjør hele meg trøtt og lei. I morgen blir det kaffebesøk hos en venninne, utviklingssamtale på skolen til storebror, foreldrekaffe i barnehagen til lillebror og kanskje til og med en eske eller tre. Lediggang er roten til alt ondt for meg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå