Gå til innhold

Ja, de peeeeengaaaa, ja de peengaaaa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt sinna om dagen, noe mannen i huset merker ganske godt.

Vel fortjent synes nå jeg.

Saken er den at han har gått og brukt noe jeg mener er sinnsykt mye penger på noe jeg mener er bare tull.

Han er jo selvfølgelig helt uenig i det jeg mener hehe. Det forstår seg jo.

Skal ikke få dere til å velge parti her, men det kunne vært interresant å vite:

Hvor mye penger synes du det er greit å bruke uten å diskutere det med partneren?

Da snakker jeg ikke om storhandel til jul/påske osv.

Jeg tenker da på noe man egentlig ikke trenger, men som man plutselig får lyst på fordi man kommer over et godt tilbud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir lettere irritert på unødvendige ting som koster over 1500,-...

Ikke fordi vi er så fattige, men jeg er over snittet økonomisk...Og det er ikke min mann.

Så her skjer det ofte.... Men han har nå lært å si i fra i det minste :o)

Skrevet

Hmm, snakker vi en bil her? Mannen til en venninne kjøpte et seilfly uten å konsultere kona, det er altfor mye synes jeg. Kanskje grensen går ved 10 000? Eller hvis han får bonus og velger å bruke 10 000 på ny TV eller noe annet bare han ser vitsen med, så er det greit. I det daglige så går grensen på 10 000 tror jeg.

Skrevet

Uff, hahaha, Hadde det vært bil så hadde jeg vel sitti og ralla tror jeg hahaha.

Det er snakk om 4-5000. Penger som egentlig skulle blitt brukt på heeelt andre ting.

Jeg kjenner jeg blir sånn barnslig sinna, så jeg nekter ham muligheten til å få tak i pengene så han kan få henta ut driten sin hehe.

Kanskje jeg slettes ikke er så moden alikevel ;o)

Skrevet

Hvis det er felles penger som du må gi samtykke til, så hadde jeg også blitt sinna. La ham svette litt først i hvert fall ;-)

Skrevet

he he... her er det jeg som gjør innkjøp til mange penger uten alltid å diskutere det først....mne nå har jeg lært meg at det sakl man ikke :-) s nå må dritgreiopappan fint sette seg ned ved siden av meg og kikke på klær på nøstebarn.no :-)))

hvis dritgreipappan hadde brukt 5000 kroner på noeunødvendig som ikke kan brukes til noe og vi ikke hadde penger til det så hadde jeg blitt redd og lei meg, for jeg liker ikke når man ikke har penger til de viktige tingene, men om vi hadde hatt penger til det så vet jeg ikke helt.... jeg tror ikke jeg hadde blitt så sur egentlig, men det er jo fordi jeg er et uøkonomisk vesen som liker nye ting, men bare når vi har råd til det.

(bra svar dritgrei!) hehe

du har helt sikkert lov til å bli sinna, jeg vet med meg slev at dritgreipappan har hatt rett til å bli sinna på meg mer enn en gang ;-)

Skrevet

Vi har ikke dårlig råd, men ikke sånn rævva full av penger heller.

Nå har han fått boltre seg med ganske mange tusener det siste halve året, til ting som jeg heller ikke synes han trengte, men men. og det var visst jeg som stod for døren nå, trodde jeg.

Grunnen til at jeg blir såpass sint var vel måten det ble gjort på. For han visste at jeg ikke kom til å si ja, så da bare bestilte han.... Og sånt liker jeg IKKE.

Så da blir jeg dobbelt opp barnslig tilbake hehe.

Skrevet

nei det er dårlig gjort og kjipt og jeg hadde blitt sur, og om han har fått bruke mange penegr på morsomme ting så er det din tur nå... jeg hadde blitt sur.... jeg hadde det altså. men jeg vet ikke hvor mange penger jeg hadde blitt sur av, mer prinsippet om at vi skal snakke sammen om ting, kjedleig når man gjør noe bak ryggen liksom... jeg har gjort det en gang nemlig og fikk den sure skulderen i mange dager - velfortjent, og nå har jeg lært. La ham svette litt som Maud sier... for vi lærer av det skjaønner du, vi som syns det er arttig med nye ting :-)

Skrevet

Her i huset er det jeg som har den økonomiske styringen. Hva han velger å bruke pengene som er igjen etter at alt er betalt, er egentlig hans valg. Men, han ville nok aldri funnet på å bruke mange mange tusen på noe helt borti veggen tror jeg......

Jeg kan derimot fint brenne av noen lapper på "nødvendige" unødvendige ting og tang. Men aldri aldri bruker jeg penger som var tiltenkt andre og viktige ting. Det gjør ingen av oss.

Prøver å spare litt hver måned og det blir greie summer av slikt om man ikke stadig tømmer den kontoen da:-) Jeg morer meg litt med å kalle det koseshoppingkontoen til mor:-)

Sambo er heldigvis ikke av det slaget som bare MÅ HA utstyr etc. Kjenner folk som kjøper sykkeldeler for tusenvis av kroner, datautstyr for tusenvis av kroner og div andre hang ups:-)

Da hadde jeg nok blitt ganske irritert tror jeg:-)

Jeg er mer tilhenger av å ta ting ved roten enn å straffe, så jeg ville nok sagt klart og tydelig i fra om hva jeg syntes om det han hadde gjort og gjort det klart og tydelig at jeg ikke aksepterte slike handlinger noe mer.

Skrevet

Det er vel i grunn det jeg har gjort. Men dette er visst noe han bare "må" ha. Så vi får se hvor det ender ....

Jeg elsker jo å shoppe, og kommer jo titt og stadig hjem med dill, men IKKE i denne prisklassen.

Det er da her snakk om et kamera, Det "gamle" kameraet vi har er jo hele 2 år! Utdatert så det holder tydeligvis.

Men jeg kjenner at jeg overhodet IKKE er interressert i å bruke flere tusen annet hvert år på et kamera som fungerer mer enn bra nok for vårt bruk.

Det han nok føler litt på her er at det er jeg som er finansminister her i huset. Jeg holder orden på kontoer og regninger og deler ut penger til trengende. Så her har han et lite problem gitt ;o)

Jeg betaler mye heller en straffeporto for uavhentede varer enn mange ekle tusen for noe jeg ikke vil vi skal ha....

Men kjenner jeg meg rett så gir jeg vel etter om noen dager....

jaja....

Deilig å få ut litt frustrasjons-damp uansett :o)

Skrevet

du kan be han om å hente det, pakke det pent inn og returnere det igjen.... :-)

Skrevet

Er jammen litt redd for at om det kommer i hus, så har det VELDIG vondt for å reise igjen gitt....

Og ikke har jeg lyst til å bruke så mange penger på å få henta pakka heller....

hihi... LITT vrien og vanskelig her kjenner jeg... ;o)

Skrevet

hahahahahaha.. neida, det er du slettes ikke, du er abre sur på mannen din og det er helt greit.

du kan jo bestille deg en weekend på spa helt alene for samme prisen og se hva han sier da.... det er jo noe du bare MÅ ha!

Skrevet

Jeg har gått leeeenge og sikla på et servise fra Porsgrunn som vil havne på omtrent den samme prisen.

Så jeg spurte ham om hva han ville ha følt om jeg bare kom hjem med det...

Men det var visst slettes ikke det samme. Og kunne overhodet IKKE sammenlignes hahaha

Neivel....

Tanken hans var da at jeg skulle få handle for den sammen summen

YO! Det var omtrent da jeg ble litt interesert i hva han får til på do....

Meeen det er jo alltids koselig å krangle litt, når man nå en gang har det så flott fra før hahaha

Skrevet

Nå ler jeg av deg :-D Man skal kanskje ikke le av andres krangler, men du uttrykker deg morsomt midt i frustrasjonen. Det er nesten så jeg kan se dampen stige rundt deg og alle ungene.

Å kaste bort dobbelt så mange penger på noe som ikke er nødvendig, er selvfølgelig bedre enn halvparten ;-)

Skrevet

Hjemme hos oss har vi faktisk innført lommepenger for de voksne! Min kjære kom med forslaget etter å ha sett seg lei av "kan jeg få, må bare ha, men det er jo så billig" maset mitt i en periode.

Nå har vi begge to en sum som vi kan bruke hver mnd (eller spare. Min kjære sparer til store ting, jeg kjøper som regel småtterier) på akkurat hva vi vil - no questions asked.

Det funker veldig greit for oss. Ønsker vi oss digre ting så er det bare å spare et par mnd!

Skrevet

Skjønner godt du blir frustrert over nok et kamera og uten å ha blitt orientert på forhånd.Men sånne diskusjoner og avgjørelser finnes nok i de fleste hjem :)

Alle har vel sine ting de mener er viktigst,og nødvendig. Jeg synes han får hentet kamera,og så shopper du servise ditt...om dere har råd til begge deler da selvfølgelig....om ikke får han sende kamera tilbake.

Hehe....jeg ler også litt med deg,du formelig oser av oppgitthet og frust...synes det er litt herlig ;)

Håper dere får løst dette...og siden det er et kamera,så får du trene deg..SMIIIIIIL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...