Lova Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Etter en ganske søvnløs natt, ringte jeg gynekologen min og fikk time i løpet av et par timer. Jeg var inne forige uke for å ta blodprøver for å måle HCG innholdet i blodet, for å utelukke at jeg var gravid utenfor livmoren(har skjedd en gang før for mange år siden). Fikk resultatet i går, med beskjed om at sansynligvis er alt greit, men HCG resultatet var litt lavt.Derfor kunne hun ikke helt utelukke at det ikke var snakk om en XU... Har vært helt nervevrak og følt meg som en elendig mor med tårevåte øyne det siste døgnet...:/ Trodde jeg var 6+0 i dag, mens gynekologen mente at jeg var 5+6.Hun fortalte meg også at det ikke var sikkert de så noe som helst siden det er så tidlig.Jeg fortalte henne at jeg hadde hatt litt rosa/brun utflod og var bekymret for dette også.Hun mente at det betyr ingenting, og at det var sååååå vanlig;) Det eneste jeg ville med denne UL timene var å se hvor graviditeten hadde festet seg, og HIPP HURRA, den sitter i livmoren akkurat der den skal, det var lukket og fint, og alt så bra ut, ikke noe tegn til SA heller.Som forventet kunne hun ikke se stort mer enn en plommesekk på dette stadiet, men hun kunne ihverfall fortelle meg at det så ut som en helt normal, tidlig graviditet:). Er så lettet og glad.Nå må jeg bare prøve å slappe av og ikke plage meg selv med verstefallstenkninger. Tok ny HCG, og håper og regner med at den har steget normalt.Får svar på torsdag!! Ble litt rotete, dette her, men håper det kan bidra til at andre her inne som er bekymret for lav HCG eller brunaktig/rosa utflod kan slappe litt av.Det trenger ikke bety noe som helst:)
Hepsi Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Hei du! Godt å høre!!! Kan tenke meg du ble lettet:-) Jeg har også vært på ul i dag og fått bekreftet at den sitter i livmora. Så vet akkurat hvordan du har det. HURRA for oss:-) Jeg er forresten 5+4 i dag. Klem:-)
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Takk for beroligende ord jenter. Er rundt 5+4 - 5+6 i dag jeg også Så kun plommesekken. Skal tilbake om 3 uker
AO3 Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Så bra! Kan jeg få spørre deg om "hvor lav" hCGen var, og hvor langt du hadde kommet da blodprøven ble tatt?
Lova Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2008 Da jeg tok blodprøve mandag var den på 186.Da var jeg etter gynekologens beregninger 4+5.Onsdagen etter var den på 466.Da var jeg 5+0. Gynekologen sa at hcg resultat alene, kan man ikke stole på hvis de ikke slår drastisk ut den ene eller andre veien. Det er ihvertfall meningen at resultatene skal fordobles i løpet av 48 timer.Hun gynekologen jeg var hos i dag blåste bare litt oppgitt over hcg resultat-tolkninger.Hun mente det var så store variasjoner innenfor hva som er normalt, at hun ikke la så mye vekt på det.Hun stolte mer på en GU;).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå