Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Må ha noe lesestoff til påskeferien! Liker best bøker av norske/svenske forfattere.. Har lest de tre slagerne av Anne B. Ragde, likte dem kjempegodt.
Hikken Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Har du lest bøkene til Henning Mankell? Knallgode krimbøker, anbefales på det varmeste! Morder uten ansikt er min favoritt :-)
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Ja, her kommer jeg til å sjekke etterhvert også Kunne trenge noen tips selv og. Noen forslag fra meg: drageløperen - engel av nylon - Helene Uri saman er ein mindre aleine - Anna Gevalda Tattav kvinnen - Erlend Loe God påske:)
Mammaen til Turid Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Jegt erpsonlig liker godt krim og spenning som man kan se av utvalget av forfattere.. =) Jo Nesbø Henning Mankell Anne Holt Gunnar Staalesen Unni Lindell (men personlig har jeg også sansen for amerikanske og britiske forfattere også..) - Patricia Cornwell - Clive Cussler - Mary Higgins Clark - Sidney Sheldon - Joy Fielding - J. K. Rowling - Thomas Harris (hannibal lecter triologien...)
Hikken Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Jo Nesbø skriver også knallgodt, Marekors og Snømannen er fantastiske, leste dem ut på et par dager. De er umulige å legge fra seg!
Gemini7 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede av Jan Wiese. Utrolig bra bok, til tross for svulstig tittel, slukte den på en dag. Alkymisten- Paulo Coelho, søt, liten fabel om livets store spørsmål Gulldronning, perledronning av Margaret Skjelbred. Utrooolig sår og trist bok, mye tårer og snørr her.. Om ei lita jente som tas hånd om av bestefaren sin etter en trasig start i livet, og etter hvert fortelles en parallell historie om bestefarens bakgrunn som forklarer hans dårlige samvittighet og trang til å passe på henne. Naiv.Super- Erlend Loe. Festlig underholdende som bare E. Loe kan være.. Beatles av Lars Saabye Christensen- oppvekstroman om 4 gutter i Oslo på 60-/70-tallet. Veldig morsom og til tider veldig vemodig. Du blir glad i disse gutta!
....().... Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Som om jeg skulle skrevet det selv, Gemini! Syns Kvinnen som kledte seg naken.... er en helt fantastik bok. Fikk akkurat mail fra bokklubben om at "beatles 3" kommer nå. Den må man jo lese.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug. Fantastisk bok som jeg flere ganger har syns vært trist at jeg allerede har lest, for jeg har så lyst å lese den for første gang igjen...
Mammaen til Turid Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 glemte et par sære bøker.. for dem er litt lei av den litteraturen som er nå.. Gert Nygårdsshaug - NullPluss patrick Suskind - Parfymen Nikolaj Frobenius - Latours katalog
....().... Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Og Prost Gotvins geometri av samme forfatter....veldig lesverdig
....().... Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Oi, noen svarte før meg. Gert Nygårdhaug har skrevet Prost Gotvins geometri
Gemini7 Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Så morsomt, karma police- samme boksmak:) Kanskje du har flere å anbefale meg som jeg ikke har lest også..? Jøss, Beatles 3 ja, hvor gamle er de blitt da tro. Bly var jo liksom tyngre, da de var eldre og alvoret hadde senket seg. Blir spennende å lese oppfølgeren da:)
trinemor Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 du bør lese de tre bøkene til den svenske forfatteren Stig Larsson , er visst noe av det beste man får for tiden, hvis ikke så er jeg fan av Unni Lindell , Liza Marklun og Hennin Mankell. pluss mye av det andre som nevnes i andre innlegg her så du bør ha litt å velge i da tenker jeg he he god påske
....().... Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Halvbroren og spesielt Maskeblomsfamilien er jo mye dystrere enn de tidlige bøkene til L.S.C. så jeg forventer enda mer "bly" her. Som jeg skriver lengre ned i tråden likte jeg Prost Gotvins Geometri av Gert Nygårdshaug veldig godt. Og Så er jeg glad i historiske romaner, derfor må Egypteren Sinuhe av Mika Waltari med på min liste. Liker Hamsun og bøkene til Amy Tan, En fornøyelig historie av Knud H. Thomsen med titte Klokken i Makedonia kan også gjerteligst anbefales. Det var noe av det jeg kom på i farta
Gemini7 Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Hehe artig, jeg er selv ihuga Hamsun-fantast på min hals, men gadd ikke foreslå Pan eller Sult, da jeg har inntrykk av at mange heller vil lese bøker av moderne forfattere her:) Klokken i Makedonia ahr jeg fått anbefalt av en bekjent, så jeg har faktisk kjøpt den men enda ikke lest den! Og- jeg har også tenkt å lese Nygårdshaug siden han er fra tettstedet der jeg vokste opp, så er jo litt forpliktet:) Amy Tan og Waltari er notert. Ang de nyere bøkene til L.S.C så har jeg dessverre ikke lest noen av dem, bare de eldre. Men der har jeg virkelig noe å ta fatt på, de er jo så tjukke alle sammen:)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Dere må lese triologien til Stieg Larson!! De bøkene er så fantastiske at dere vil ikke tro det fpør dere har lest dem!! Jeg har faktisk ikke funnet en eneste bok etter at jeg leste bøkene hans som jeg synes var spennende, og har måtte slitt meg gjennom de! Han skriver rett og slett så bra at andre bøker bare blir dårlige!!! Fyttikatta!!!!!! Det er de beste bøkene som noen gang er skrevet!! Les dem!!!!
lucky3 Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Så bra, har akkurat kjøpt alle tre bøkene til Larsson på anbef og gleder meg til å lese - litt i påska og mye når jeg går ut i permisjon - er ellers også stor fan av Jo Nesbø - de klarer ikke jeg å legge fra meg. Av amerikansk liker jeg John Grisham men syntes ikke den siste var så god - hvor han har prøvd seg på en annen genre - Carl Hiaasens krim er også lystelig.
M, Vestfold Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Hvis du vil lese en nydelig bok.. Så anbefaler jeg "Åndenes hus" skrevet Isabel Allende. Ja, det er også laget en film av den, men som vanlig er boken myyyyye bedre.. Den er virkelig skrevet for kvinner..
*Mamma-i-Mars* Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 er du førstegangs anbefaler jeg deg å lese "Mamma for første gang" helt utrolig god bok som alle bør lese når de venter sitt første barn
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #20 Skrevet 11. mars 2008 Helt enig! beste bøkene på jeg har lest på flere år!!Utrolig spennende
MurielAmanda Skrevet 11. mars 2008 #21 Skrevet 11. mars 2008 Kjærlighet i koleraens tid av Gabriel Garzia Marquez
Voyeur Skrevet 11. mars 2008 #22 Skrevet 11. mars 2008 Minette Walters skriver gode krimbøker, spesielt hennes første bøker er knakende gode, hvis det er påskekrim du vil ha. Hvis du vil ha en forfatter som er stødig og veldig god, vil jeg anbefale John Irving. Siderhusreglene, Garp's bok, Enke for et år... veldig gode, triste lune og ikke minst tjukke bøker, perfekt for late påskedager. Ellers blir "Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede" allerede anbefalt, men syns også den var fantastisk god. Sarah Waters skriver veldig gode bøker også; Smaken av fløyel, Nattevakten, Renkesmed og Sjelesøstre. God lesing:)
mamma.85 Skrevet 11. mars 2008 #23 Skrevet 11. mars 2008 "ps:jeg elsker deg" av cecilia ahern er så fin bok! jeg gråt og gråt og gråt.. den er kjempe fin og trist på en gang
Mamma Renate Skrevet 11. mars 2008 #24 Skrevet 11. mars 2008 For dere som likte Stieg Larsson bøkene, kan jeg anbefale en annen svensk forfatter som skriver helt fantastisk krim/spenning. Hun heter Camilla Läckberg. Hun har skrevet fem bøker med de samme hovedpersonene. Den første boken er ikke kommet ut på norsk, men alle de andre har det. Her har dere bøkene i kronologisk rekkefølge. Isprinsessen (ikke på norsk) Predikanten Steinhoggeren Ulykkesfuglen Tyskerungen Isprinsessen og Predikanten har nettopp gått på NRK som miniserie. Jeg har ikke lest Tyskerungen ennå, men alle de andre var kjempe bra. Jeg har ihvertfall blitt hektet på denne forfatteren.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #25 Skrevet 11. mars 2008 hva med å begynne på en bokserie.. Jeg leser selv St.Hallvards Hospital av Trine Kjus... Synes den er kjempe spennende. her er en link.. http://www.schibstedforlag.no/romanserier/norske/arkiv/88964.o2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå