Gå til innhold

Kan kjelene mine brukes på indusjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står Backmann- Solingen under. Tysk tror jeg.Også str det:

Gas - Halogen - Vitro - Electric

Den har ingen stuktur under, men har en sånn typing opphøying der kjelebunnen ikke er i kontakt med plata.

Kan de brukes på induksjon mon tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruk en magnet på de. Fester den seg, kan den brukes:)

Skrevet

Du finner ut av det om du plasserer en magnet under gryta. Hvis den fester seg, virker den på induksjon.

Skrevet

*løper og prøver*

trodde hele kjelen måtte være i kontakt med plata? det er kanskje ikke så farlig?

Skrevet

Det har nok noe å si hvis hele bunnen ikke er i kontakt med plata. Siden det er magnetismen som avgjør om kjelen blir varm, så vil ikke den delen uten kontakt bli skikkelig varm. Om du skjønner?

Skrevet

Magneten festet seg.

Men det gjorde den på de gamle kule arve kjelene mine fra 70 tallet også......

kan du og brukes da eller?

Skrevet

Hmm...blir spennende å prøve dette da.

På kjeler man koker i er det kanskje ikke så farlig om ikke hele bunnen blir like varm?

Panna mi vet jeg er en induksjonepanne så den er grei.

Skrevet

Hvis du anskaffer deg en induksjonsovn, så mister du masse av fordelene hvis du ikke har ordentlige gryter. Hvis de ikke er nedi plata, så forlenger du koketiden masse. Den største overraskelsen fikk jeg da jeg skulle koke opp vann første gang på nyovnen min. Jeg rakk nesten ikke å snu meg før det kokte. Og jeg har svidd mange stekepanner fordi jeg av gammel vane setter panna på før jeg henter smør og kniv fram... Det går fort! Og når en skrur ned effekten på plata, så går det fort også... Skikkelig artig å lage mat nå!

Skrevet

Noen som vet hva 'vitro' betyr da?

Skrevet

Aner ikke hva vitro betyr, men alle kjeller som magneten fester seg p kan i utgangspunktet brukes. Men som en over her sier, det er kun den delen som er i kontakt med ovnen som blir varm.

Prøver du å bruke en kjele eller stekepanne som ikke er til induksjon er det eneste som skjer at det ikke skjer ingenting. Ingenting blir varmt.

Skrevet

In vitro (Latin: within the glass)

Skrevet

...og for en kjele betyr det?....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...