Gå til innhold

hvorfor er ikke luse shampo resept pliktig???

Anbefalte innlegg

Skrevet

så kanskje de får litt kontroll på disse dyra og de ikke blir imune...

mange tar kur selv om de ikke har det, og det skal man ikke!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet ligger i feilinformasjon fra helsestasjoner som ikke gidder å oppdatere seg på dette.

Som bastu dreper...................**NOT**

Skrevet

Hvordan kan lusene bli immune om man bruker luseshampoo når man ikke har lus?

Skrevet

det har vel noe med det at de blir så vant til det at det ikkehjelper.. jeg er ikke så gos på å forklare det men jeg vet det stemmer

Skrevet

Hvordan kan lusa SOM IKKE ER DER bli vant til shampoen og imun?

Skrevet

He, he ... jævlig godt spørsmål. Jeg lurte også på hvor logikken i dette innlegget var hen!

Skrevet

Poenget er vel at disse middlene ikke er bra å bruke unødvendig i hode, og lusa vil uansett fortsette å utviklet seg genetisk slik at legemidlene ikke biter på dem i like stor grad lenger, derfor er det viktig å veksle med middlene og gjøre *hoved dritt jobben* god nok i første omgang=)

Skrevet

stemmer det, de kan bli resestede(eller hvordan det skrives, hehe)

til slutt vil ikke shampoen virke mot lusa

Skrevet

Helt riktig det *Angelica* sier. De blir resistente fordi de entrer en allerede lusemiddelbearbeidet hodebunn/hår, og venner seg gradvis til stoffene som er der..... Hvis vi alle hadde hatt lusemiddelbearbeidede hår og hoder før lusen kom, måtte lusen finne seg et sted uansett. Behandler man et hode som det allerede finnes lus i ( lus som ikke er vant til å "nøye" seg med et lusemiddelbehandlet hode) får disse lusene bråsjokk og dør

;-)

Håper jeg klarte å forklare det noenlunde forståelig :)

Sjueni

Skrevet

se her a.. endelig noen som kan forklare..

ikke rart det burde være resept pliktig med så mange uvitede mennesker... som sikkert bruker det i hytt og pine!

Skrevet

Lusemiddelet forsvinner med første shampovask - desverre...

Skrevet

Ikke den sterkeste av dem som heter Malation. Den skal vare i en mnd etter at man har brukt den. Ikke så vi mennesker kan lukte eller merke den, men lusa gjør det.......

Regner med at folk vasker håret oftere enn en gang i mnd *LoL*

Sjueni

Skrevet

Jeg selger aldri lusemidler til folk som ikke har påvist lus.

Skrevet

Vi bruker alltid lusemiddel - har aldri hatt lus.

Skrevet

Rettelse her.............har du påvist lus og bruker lusekur så skal den sitte i 12 timer, deretter vasker du dette ut. Dette skal gjentas etter 8 dager med samme kuren samme antall timer...........................og *mamma til to flotte gutter*, jeg regner med at det ikke er nødvendig med shampoo i disse 12 timene som man tar denne kuren de to gangene!

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle man måtte går til legen når man har lus?

De som bruker lussjampo uten om vis de faktisk har lus er vel bra tette..

De aller fleste burde ha hørt om en luskam.. Så la nå de folka som bruker lus sjampo til vanlig bruke det, det er de som sliter etterpå.. :S

Skrevet

Nei, det er nok ikke bare de som sliter etterpå - det er de som er med på å gjøre lusa resistente mot lusemiddelet, og den barske lusa smittes over på oss andre (i barnehager, skoler etc...)

Som regel går man ikke til lege for å sjekke om man har lus....men sjekker fordi man har mistanke av en eller annen grunn, enten ved at kompiser av barna har funnet lus og gir beskjed (hendte med oss, naboen som vi også var omgangsvenner med og fortsatt er hehe, satt og skålte med lus i håret en nyttårsaften - så dagen etterpå da de ble edru, merket de en kløende irritasjon og fant altså lus i alle fire familiemedlemmene. De ringte da og sa ifra om dette funnet. Jeg fikk da panikk og selv om jeg ikke fant en dritt i håret til verken meg, sambo eller sønnen...durte jeg avgårde og skulle kjøpe "forsikkerhetsskyldslusemiddel" men da sa hun smarte dama i kassa på apoteket at om jeg ikke hadde lus burde jeg ikke ta lusemiddel i håret. Jeg kjøpte lusemiddelet, men det var aldri noe lus i hodene våre, så det er ubrukt den dag idag, og heldigvis for det!

Jeg lærte meg litt om lus og hvordan man finner dem og hva man skal gjøre osv.... Så nå er jeg forberedt og stakkar lille lus som nermer seg våre hoder ....... de lever ikke lenge ;-))

sjueni

Skrevet

Jeg kjøper aldri lusemiddel av noen som vil at jeg skal vise fram musa mi....ehh lusa mi!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...