Gå til innhold

Dere som har født før:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

startet fødselen likt begge ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nr 1, gikk vannet på mandag, gutten ble født torsdag formiddag. Ble lagt inn onsdagskveld for å settes i gang torsdagmorgen, men fødselen startet selv om natten. Tok 8 1/2 time. Kom 8 dager før UL-termin.

Med nr 2, ble jeg satt i gang, 8 dager over UL-termin. Ikke pause mellom riene når de endelig kom, men tok 5 1/2 time fra første vondt.

Spent på hvordan det blir denne gangen! =)

Skrevet

Nei, første gang startet riene to dager før termin, men det ble en lang fødsel som endte i akutt keisersnitt - tror lille venn ble sliten inni der. Han ble da født til slutt på termin.

Andre gang var det helt stille i kroppen og jeg ble satt i gang 16 dager etter termin - altfor lenge.... da ble det full fart og 9 cm åpning på kort tid, men så stoppet det helt opp - hodet satt feil på toppen av bekkenet og det endte også i keisersnitt men ikke akutt denne gangen - de lot det ikke gå så lenge og fosterlyden var helt fin hele tiden og han kom ut så sprek som bare det.

Denne gangen er jeg fortsatt usikker på om jeg skal prøve vanlig fødsel igjen eller gå for planlagt keisersnitt - det blir nok uansett tre forskjellige fødsler, og sånn er det vel oftest at hver fødsel er forskjellig

Skrevet

Har blitt satt igang begge gangene, henholdsvis etter 14 dager og 12 dager. Første fødsel varte 10 timer, andre 4 1/5 time.

Hadde jo vært artig nå da om det kunne starte av seg selv, men har ikke særlig tro på det.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...