lykketall3 Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Andre som går på blodfortynnende??? Erfaringer??
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Jeg ksla begynne med det om 9 dager nå i forbindelse med prøverør. Så foreløbig ingen erfaringer
Oliver-født-i-26-uke Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg går på Fragmin som er det samme som klexane. Jeg er sterkt angrepet av leiden faktor og bruker fragmin i prøveperioden og ved svangerskap, ellers går jeg på marevan. var det noe spessielt du lurte på?
lykketall3 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2008 det var godt å se at det er andre som går på blodfortynnende. jeg gikk på klexane sist svangerskap, ble ganske øm rundt magen de to siste mnd. jeg turde ikke stikke i lårene er litt pysete... denne gangen går jeg på maravan frem til posetiv test.. er fragmin en inj?? er det andre virkestoff? Er foresten i pp 1, håper det ikke tar så lang tid....
Oliver-født-i-26-uke Skrevet 12. mars 2008 #5 Skrevet 12. mars 2008 Hei igjen...litt sein med å svare men du stikker vel innom igjen=) Fragmin er også en injeksjonsprøyte og har vel samme virkestoff som klexane blir vel nesten det samme som paracet og panodil begge har virkestoffet paracetamol. Og noen leger velger klexane mens andre bruker fragmin. Jeg har 4 svanger skap bak meg, måtte desverre gå gjennom to dødfødsler før de fant ut at jeg måtte bruke blodtynnende. Har to friske fine svangerskap bak meg også med fragmininjeksjoner 2 ganger daglig, har nå to herlige unger på 5 og 8 år....og har nå fryktelig lyst på nr 3. Vil samtidig nevne at jeg får macrodex intravinøst under fødsel for blødningsfare. Jeg kan også få stikk problemer etterhvert men det er rart med det når en begynner å bli vant til å stikke...bruker noen ganger låret i nødstillfeller. Jeg fikk også i siste svangerskap helt kula på og skulle stikke...så da var det min kjære som måtte stikke litt=) De skal jo ikke slippe unna så lett=) Det hadde vært gøy om vi kunne ha fulgt hverandre og blitt gravide sammen...jeg har IKM 26 mars med evt termin 6 desember 08. Hvordan ligger det ann med deg?
Randis Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Skal begynne på blodfortynnende når jeg kommer meg over i uke 5. Håper alt går bra og jeg klarer å beholde. 13 dager igjen til jeg skal på sykehuset for undersøkelse. Veldig greitt med blodfortynnende. Blir lei av å stikke i magen, men når babyen har det bra så er det det som er viktigst. Lykke til.
lykketall3 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 Hei igjenn ja Er somregel bare inne ein gang til dagen.. Travle tider Det var synd å høre at det gikk så lenge før de fant ut hva det var. Det gikk lenge hos meg og, 4 SA måtte vi gjennopm før de valgte å prøve med Klexane.. Skulle på utdredning men da ble jeg gravid med minsten som er 10 mnd. Har funne ut at vi starter tidlig med prøvingen for vi veit jo ikke hvor lenge det vil ta denne gangen... ( gikk 2 1/2 år sist ) Var ikke maravan jeg jikk på nå, Men Albyl-e. håper å treffe skrive mer med deg.. hadde vært kjekt. har ikm 22 mars, evt termin 4 desember ... er utrolig spent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå