Isilra Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Uten kunstig søtning. Hvordan får de til dette egentlig? Er ikke noe fan av lightprodukter i grunn, men når det ikke er kunstig søtning heller så blir det vel ikke det? Det smaker jo helt likt!
Dotten Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Vet ikke. Bare skriver på boksen at det er mindre sukker, men i virkeligheten er det det ikke ???? Kjøper stort sett bare vanlig sjokade jeg, da den har vært billigst, men nå har de satt ned prisen betraktelig på sjokaden med mindre sukker, så da kjøpte jeg den. Og ja. De smaker likt
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Vet ikke, men det smaker helt likt ja, er veldig glad i sjokaden (liker ikke nugatti)
*Minnie Mus* Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 nugattien smaker ikke helt likt, det er i alle fall sikkert. Jeg likte den ikke... Visste ikke at den var redusert før jeg kjente smaken og trodde den var gammel eller noe (sambo smurte til meg) Grunnen til at smaken er lik er sikkert at det er et tonn sukker oppi der fra før av, så man merker ikke det lille som er borte vil jeg tro... Det er jo ikke sunt selv om de har fjernet 25% av sukkeret....
familien kaos- komplett Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Er det ikke sånn at det er den ingrediensen som står først som det er mest av?? I så fall er det fortsatt mest sukker i den sukkerreduserte nugattien...
familien kaos- komplett Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 eh, altså ikke mer sukker enn i den vanlige.. Mente at det er sukker det er mest av i nugattien, altså fortsatt ekstremt mye sukker:)
Isilra Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2008 Stemmer det Ser nå på sjokaden at av 100g så er det 44,6 g sukker. Det er ca halve boksen det! Hehe Noen som har den uten redusert sukker og kan se hva det står på den? *fritidsproblemer*
Isilra Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2008 Forresten så sjekka jeg syltetøyet fra Rimi nå og der er det 46 g av 100. Jeg som trodde jeg var liiiitt flinkere når jeg spiste syltetøy i stedenfor sjokade
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Står at de har noe fyllmassi i form av fiber i den nugatti -33% sukker, om det er den dere snakker om?
Isilra Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2008 Jepp. Er den jeg snakker om Har ikke smakt nugattien, bare sjokaden. Og det står fyllmasse i sjokaden og.. Var det ikke det i den vanlige?
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Jeg vet ikke... har ikke noe å sammenligne med:) Men som sagt tidligere, at det 33 eller 25% redusert sukkermengde, betyr jo ikke at det er lite sukker. Halvparten er sukker, så er jo egentlig snop..
*bolla pinnsvin* Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Aner ikke, men godteri på brødskiva er det jo uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå