Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA ble ikke overasket!
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Tja, veit ikke om det er noe å le av an sich, om det er sant.
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Jon Lilletun som bla var undervisningsminister hadde vel knapt ungdomsskole, viss ikke jeg tar helt feil. Skolegang er ikke et krav til ministerposter eller stortingsrepresntanter.
Gjest vierge&musovic Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Artig at butikker gjerne krever videregående, mens for å bli politiker kan du bare spasere ut av ungdomsskolen ;-)
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Nei, det er kun et krav at flest mulig får ministerposter de definitivt ikke er kvalifisert for.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Viser vel bare at man kan komme seg et sted uten utdannelse det da Om hun gjorde en god jobb vet jeg ikke om jeg vil uttale meg om..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Men jeg kan vedde på at hun greier å skrive samme setning uten feil..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 So? Det har vel ikke du heller det, hi!!
Darth Vader Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Hun har jo en karrierestige som tilsier at hun har lært en del underveis. Og at Jon Lilletun ikke hadde så mye utdannelse er vel egentlig ikke så rart. Den generasjonen hadde ikke samme muligheter til utdanning som vi har i dag. Jon Lilletun var en dyktig mann - det skal ingen få ta fra han - utannelse eller ei.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 De som styrer skal jo være representative for samfunnet generelt og ikke alle i samfunnet i dag har lang utdannelse.
Darth Vader Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Nei. Jeg tror det er en god ting at Stortinget gjenspeiler befolkninga. Jeg her ikke tro på et opplyst og elitistisk styresett. Det viktigste er vel at de som sitter i posisjonene er dyktige - og ingen kan vel mene at Jon Lilletun ikke var dyktig.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Og hva gjorde den dyktige ministeren? Opprettet ørten friskoler, Ut over det? Hsuker ikke. Og hvordan kan du mene at vi er tjent med at landet styres av folk uten utdanning innen for den posten de er minister for? Tror ikke du finner mer enn en håndfull mennsker her i landet som har tro på at Krsitin Krohn Devold gjorde en fornuftig jobb for forsvaret. Jeg mener at vi i flere lag på gi opp demokrati og heller satse på kunnskap.
Darth Vader Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Nå legger du ord i min munn som jeg ikke har sagt. Jeg har sagt at det er bra at Stortinget gjenspeiler befolkninga. Når det gjelder Jon Lilletun så er han såpass gammel at det ikke er så veldig spesielt at han ikke har noe særlig utdanning. Jeg syns det er mer spesielt at Karita Bekkemellem ikke har det. Generelt sett mener jeg at det er helt bak mål å sette en mann uten utdannelse til å være statsråd for et hvilket som helst departement. Men jeg er åpen for at mannen kan ha lært såpass gjennom sin yrkeskarriære at han likevel er kvalifisert. Jeg mener at det ikke er noe problem å kombinere demokrati og kunnskap. Men det blir jo en litt annen diskusjon.
M by M Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Det er virkelig tragisk at det ikke stilles noe krav til utdannelse og deltakelse i arbeidslivet for politikere syns jeg! Og Karita liker jeg overhodet ikke, så det der syns jeg var litt festlig ja..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Det er jo vi som bestemmer hvem som skal bli valgt til politiske verv - så hvis du ikke er fornøyd så bør du kanskje engasjere deg selv.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Vi kan jo ikke velge hvem som skal være statsråder, det er gutteklubben grei som bestemmer. Og på kommunalt nivå må man jo bare være takknemmlig for at noen faktisk orker å ta jobben. Derfor mener jeg at demokrati er oppskrytt.
OsloMor Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Jon Lilletun er ikke "såpass gammel", han er no død. Synes forørig at man skal være forsiktig med å hevde at skolegang er eneste måte å tilegne seg kunnskap på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå