SOMMER :) Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Vi vurderer å flytte til Fredrikstad. Hvor er det fint å bo? Hvordan er det på Lisleby? Gressvik? Vi vil ikke ha for lang vei til sentrum. Men vil ikke bo i sentrum-tror jeg...
mamma-til-4 Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Hei:) Er fra fredrikstad ja. Skulle jeg velge mellom lisleby og gressvik så hadde jeg ivertfall valgt gressvik.helt klart! Bedre skoler og bedre miljø. Sorry hvis jeg fornærmer noen,men lisleby har alltid vært "getto" liksom.
Koseklompen Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Ville valgt Gressvik jeg også.. Ikke at det er noe galt med Lisleby.. Selv bor jeg på Østsiden, bare ferge over Glomma så er en i sentrum
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Jeg ville valgt Ambjørnerød, Trosvik eller Kråkerøy.
mamma-til-4 Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Ambjørnrød,Trosvik og Kråkerøy er fint.Ofte dyrere,men det spørs jo hvilken prisklasse man skal ha ved event kjøp.
prekæs Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Kråkerøy er oppskrytt. Håpløst å komme seg dit, spesielt på sommeren eller i rushtrafikken. Og Onsøy har langt renere sjø da vi ikke får utløpet av Glomma på samme måten. Fra Gressvik har du 5 minutter til nærmeste strand, lettvint til dagligvare, post og apotek pluss diverse andre butikker. Og gåavstand til byen hvis man gidder. Gammelt trelastområde, noe mange gamle, fine bygninger bærer preg av og lett vei til Onsøymarka og brygga hvis man har båt:)
mamma_til_prinsesse_og_prins Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 jeg er oppvåkst i bydalen . det er ca 5 min å gå til byen . men er ikke midt i byen liksom .. Har også bodd på ambjørnrød .. der er det å veldig fint Ville ikke bodd på lisleby , selv om det sikkert har blitt bedre der også nå...
SOMMER :) Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2008 Takk for svar. Slik jeg skjønner det er Lisleby uaktuelt. Får sjekke litt på finn.no :-)
tuppa81 Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 lisleby er ikke ghetto!! flott gangvei til skolen, flotte LÆRERE PÅ SKOLEN! spørs selvfølgelig hvor på lisleby du skal bo! gressvik er håpløst og komme til i rushtraffikken, da du skal hjem fra jogg, pluss at sorveien er ikke spesiell koselig!!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Mulig at Kråkerøy er oppskrytt, men vi har praktisk talt parkert bilen etter at vi flyttet hit igjen. Alt innen gangavstand. Hjelper kanskje å jobbe i sentrum i tillegg da. Lisleby har jeg også bodd. Der er det helt ok, men det kommer an på hvor du ender opp. På Leie er det jo fint! Gressvik er ok, men vil påstå at du må jo forsere litt biltrafikk i verste rushen der også. Heier veldig på Østsiden jeg da. Kongsten osv. Gamlebyen rett rundt svingen og en ferjetur fra byen.
prekæs Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Kø er det overalt i denne byen. Men spesielt på sommeren mistenker jeg Kråkerøybroa for å være det store kaosområde. Med hyttetrafikken, og båter som skal under broa og bro som skal opp osv. Har jo hørt noen skrekkhistorier om folk som har barn i bh på østsiden og må ha bil for å hente. f.eks.
mamma-til-4 Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Smak og behag uansett da:) Fordeler og ulemper med de fleste steder så da er det hva som er viktig for hver og en. Men ang skolen på lisleby så er det virkelig delte meninger om den altså.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Om ikke annet dukker ihvertfall barnehagene opp som paddehatter her ute på øya nå) Med 150 år gammelt veinett i store deler av sentrale Fr.stad vil vel egentlig alle bli berørt av rushen.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 jeg har vokst opp på gressvik, har flyttet til min manns hjemsted nå men er der stadig og har familie der er en fin plass å bo, kort vei til sentrum og man slipper å ha en del av problemene med kø o.l. man får i byen. Er mange måter å komme seg til byen fra gressvik... gå/sykle, ta ferje, buss eller bil da... kommer dere langt fra da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå