Gjest Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Har visst PCO (heldigvis en svak grad, for jeg har jo blitt gravid før), og har blitt anbefalt av leger og gynekologer at jeg skal gå et halvt år på p-piller, for det kan visst i mitt tilfelle hjelpe veldig. Så da blir det ikke mer prøving her før etter sommeren. Veeeldig kjedelig men en baby er jo verdt å vente på Ønsker dere alle masse lykke til videre med prøving og at ingen av dere fortsatt er her når jeg kommer tilbake ;-)
Dotten Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Hei! Håper du klarer å kose deg i babylagingspausen din, og at du kommer frisk og klar tilbake om en halvt års tid. Skal se at du kanskje blir gravid i løpet av den tiden også, når som dere kan slappe av litt Lykke til, og håper du får en liten spire i løpet av 2008
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Uff så trist at du har PCO og må gå på p-piller et halvt år:( Håper det klaffer for dere med én gang dere begynner prøvingen igjen! Lykke til:)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 å det var virkelig trist å høre Nonnings!!!!!!!!! Ønsker deg lykke til fremover og håper det klaffer fort når du kan begynne prøvingen igjen!!!!!! Stor trøsteklemmmm
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Hei nonnings! Kan jeg spørre deg hva PCO er? Han som hadde utskrapningen på meg ringte meg i dag og sa at de trodde jeg hadde MOLA!? De ville ha blod prøver av meg og slik, og skulle ikke prøve å bli gravid på et halvt år! Halvt år? Vi prøver jo akkurat nå. Men han kunne ikke si noe mer. Og jeg fikk igrunnen bare med meg at jeg måtte vente 6 mnd på å prøve igjen! Var inne på nettet og da stod det:KREFT! Grein så det sprutet. Ikke nok at jeg måtte igjennom en til spontanabor så skulle jeg... kanskje få kreft også.Håper de tar feil og at det ikke er noe galt med meg. Der det noe alla det du også har?
Lillevenn33 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg byttet lege!! Jeg har PCOS og du har ingen garanti at p-piller hjelper for å få syklussen i sjakk, og da hjelper det kun i noen måneder (hvis det hjelper!) Da jeg sluttet på p-piller tok det 2 måneder før sykulsen kom i gang igjen, og jeg har også en svak grad av det (syklus på 6-8 uker). Den mest vanlige behandling er hormonbehandling for å stimulere EL, f.eks. Pergotime tabletter og mange mange kvinner med PCOS har blitt gravid på denne måten. Jeg ble gravid uten hjelp men ville gått på pergo hvis jeg ikke fikk det til på egenhånd. P-piller er bare for å holde symptomene i sjakk når du IKKE vil bli gravid! Jeg tror ingenting på at p-piller vil gjøre det lettere å bli gravid etter p-pille slutt. Jeg har sluttet på p-piller flere ganger i mitt liv og hver gang tar det en evighet (en gang tok det 6 mnd) før syklussen kom igang igjen. Vær så snill og be en annen lege eller gynekolog for en second opinion. Dette høres merkelig ut og høres ut som om legen ikke bryr seg om at du faktisk ønsker å bli gravid eller har noe særlig peiling på PCOS!
lana<3 Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har visst også pcos..ikke pco men pcos...venninna mi har også pcos....jeg ble gravid etter 4 pp og venninna mi etter 1pp så det er ikke alltid vi sliter med å bli gravide....vi er nå i uke 12 og uke 10. Hvilken pp er du i nonnings og har du fått konstatert at du ikke har eggløsning??
lana<3 Skrevet 12. mars 2008 #8 Skrevet 12. mars 2008 Måtte bare legge til at moren min og søsteren min har den mildere versjonen pco og de har heller ingen problemer med å bli gravide. Eneste problemet både jeg, venninna mi, moren min og søsteren min har hatt ,er at like mange ganger som vi har vært gravide har vi mistet... Lykke til med hva du enn gjør, dette er ikke uvanlig, faktisk så mange som 20% av alle normale kvinner har pco... Jeg gikk selv på pillen og ble pang gravid rett etter pille slutt...gikk ikke bra, men det styrket tydeligvis alt.....
Gjest Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 Ojsann. her ble det mange svar ;-) takk for hyggelige hilsener. PCO(S) er ikke kreft nei, men første legen jeg gikk til trodde jo at jeg hadde kreft da :-/ Men har en lang sykdomshistorie som jeg ikke skal legge ut på nett, så det er ikke så enkelt som det jeg skriver her Må legge til at jeg har vært hos 2 gynekologer og 3 leger hvor alle har sagt det samme ang p-pillen (2 av disse er spesialister fra utlandet hvor jeg er nå). De mener alle at dette kan være den beste løsningen for meg (mtp. min sykdomshistorie og ikke bare PCO(S)). Pergotime får jeg uten problemer når jeg vil/skal starte prøvingen igjen hvis det ikke klaffer fort uten. Jeg har jo også mistet to ganger, en i uke 17-18 og en i uke 6-7. Ifølge den ene spesialisten er det økt abortfare når man har pco(s). Så jeg hører foreløpig på det de anbefaler og går på pillen. Har kun brukt den litt over en uke og har det allerede nå mye bedre (har slitt med myyyye smerter), så uansett er det er bra avbrekk hvor jeg kan slappe av og ikke tenke på prøving og vondter. Sånn, kanskje dere forstod det litt bedre nå :-D
Lillevenn33 Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Hei! Skjønner hvis du i tillegg har smerter og p-piller hjelper mot det, da blir det noe annet. Det stemmer at det er en økt fare for SA med PCOS, men jeg har ikke erfart det heldigvis. Tror det likevel bare er en liten økt fare, og at ikke alle SA er grunnet PCO, særlig siden du mistet så sent. Også vi med PCOS kan få babyer hvor det er noe galt med, uten at det har noe med PCOS å gjøre. Håper virkelig at ting ordner seg for deg. Ikke mist håp i hvertfall siden PCOS ikke er lik infertilitet. Jeg er sikker på at du kommer til å bli gravid og at det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå