Gå til innhold

Hilke formsydde tøybleier anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gå over fra brettebleier til formsydde tøybleier..

Hvilke anbefaler du? og hvor får man kjøpt de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaringer med cotton child sine?

Og hvilke av de i så fall?

Skrevet

Vi har brukt thirsties sine formsydde. De selger dem på bleieboden.no, anbefaler deg å kikke der. Mye fint for enhver smak. Vi er fornøyd med thirsties, men må bruke ekstra innlegg i dem.

Skrevet

Vi har også brukt thirsties og er veldig fornøyd med de! myke og gode og ikke kjempedyre heller....kjøpte på bleieboden.no Har bestit bamboozle fra krusedull.net også, men har ikke fått de enda.....de er bambus, som både er mer miljøvennlig og det sies at de har bedre oppsugingsevne, men eg har ikke prøvd de selv enda da....Vi bruker bare formsydde på natt, og da har eg et haminnlegg (jamtots) og et fleeceinnlegg i, evt to andre innlegg + fleece. På dagen bruker vi bare lommebleier.

Skrevet

Åja..

Hvorfor bruker dere formsydde om natta og lommebleier om dagen? Hva blir forskjellen på de, annet at lommebleiene tørker fortere etter vask?

Jeg tenker på å kjøpe formsydde eller lommebleier eller alt-i-ett for å ha om dagen, spesielt i barnehagen. Og fortsette med brettebleier om natta.. Hva tror du? anbefaler du lommebleier? De er med PUL utenpå eller?

Skrevet

Viss du veit opp og ned på ei symaskin er det skikkelig enkelt å sy bleier og :o)

Du finn forskjellige mønster om du googlar etter f.eks. diaper pattern

Eg syr bleier i flanellstoff med gamle, oppklipte handdukar som oppsugingsmateriale inni. Og så trykknappar i sida. Er SÅ fornøgd med dei ;o)

Skrevet

Vi bruker lommebleier på dagtid fordi det er enklest (det og AIt i ett, men de tørker seinere) og fordi snuppa får mindre bleierumpe enn med formsydde og ullbukse. Vi bruker det på natta fordi det puster bedre og holder bedre tett.

Lommebleier er jo like enkelt som engangs og såååå fine! Vi har masse forskjellige farger:) (har Bumgenius fra bleieboden og babykangas fra krusedull)

Skrevet

Både lommebleier og alt i ett har PUL lag ytterst, derfor slipper du ekstra sperrelag som f.eks ull, slik som en bruker på formsydde og brettebleier. Forskjellen er at lommebleier har en lomme der du putter inn innlegg så du kan velge hvor mye du vil fylle i. Alt i ett har innlegg sydd fast inni.

Skrevet

Vi har brukt fuzzi bunz på vår lille gutt. De er kjempefine !

Skrevet

Vi bruker også fuzzi bunz. Er kjempefornøyde! Og det er jo veldig enkelt:-)

Skrevet

HI her!

Fuzzy Bunz er det formsydde bleier? Er det god form på de slik at babyen får god bevegelse av ben og hofter? Har de god oppsugingsevne?

Skrevet

Eller nå så jeg at det var lommebleier. Anbefaler dere det framfor alt-i-ett? Jeg holder en knapp på lommebleier ettersom de tørker fortere.. Vi har ikke noe særlig plass til tørking her!

Kan jeg bruke brettebleiene mine som innlegg da? Eller blir det for klumpete? Hva slags innlegg anbefaler dere?

Skrevet

Har dere hørt noe om Imse Vimse alt i ett bleiene? Erfaringer?

Skrevet

Dersom du ikke har tørketrommel vil eg anbefale lommebleier framfor alt i ett, eller så må du ha så mange bleier for å ha nok:) Da kan du også variere innleggene etter hvor mye babyen tisser.

Vi bruker mye 1 hampinnlegg (fra krusedull) fordi de holder bra på fukt, sammen med 1 microfiber eller froteinnlegg som suger opp fuktigheten best. Det er den kombinasjonen som fungerer best for oss, men her må hver og en prøve seg ut....Bruker også gamle gulpekluter (klipper de i to) sammen med hampinnlegg. Vi skal også prøve bambus da det er miljøvennlig, og det sies at de har god oppsugingsevne, men de har ikke kommet i posten enda. Du kan også klippe opp gamle håndkler o.l å bruke som innlegg:) (her går det litt i vaskekluter visst det er nød;)

Hamp kan gjerne bli litt stivt etter vask, så eg prøver å unngå for breie/store hampinnlegg (bruker HH long fra krusedull, har også jamtots men de er litt store...) Ellers er de fleste innlegg ganske myke, og så lenge du ikke har for mye i så skulle ikke beibien få noe problemer med å bevege seg...jenta mi på 1 år løper rundt hun, med de sværeste bleierumpene. De blir jo vant til det:)

Har du meldt deg inn på tøybleieforumet på tettinntil.no? Der får du svar på alt! Og på omtaler finner du omtaler og andres erfaringer med de fleste bleietyper en får kjøpt i norge.

Håper det var til hjelp:)

Skrevet

Nå har jeg lært veldig mye! Og kommet et langt skritt videre! Det er litt av en jungel det her -så veldig mange å velge mellom!!

Er det flere som har erfaringer med andre typer også?

Imse vimse høres jo bra ut i forhold til miljøkrav, men hører de kan være litt stive. Stemmer det?

Er det bare meg som ikke skjønner seg helt på tettinntil.no? Litt vanskelig å finne fram synes jeg...

Skrevet

FB ene er myke og har deilig fleecefor inni, det er lommebleier, så man kan legge innlegg ettersom mengde babyen tisser. masse fine farger også...men dyre da :(

Se på fuzzibunz.com eller google dem...

tror også det er noe på fuzzibunzsecond.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...