Gå til innhold

Hva slags frukt er "best" ig begynne med til lunsj?? (5,5 mnd)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes banan og mango er fine begynner-frukter. De er glatte og fine å mose. Mango er en sitrusfrukt så ikke gi for mye av den til å begynne med, bare for å være på den sikre siden:)

Skrevet

banan..... har bare brukt det som første lunsj måltid til begge mine. Mini spiste kun banan i nesten 2 mnd... elsker det =)

Skrevet

Noen kan få hard mage av eple og banan...

Pære er en fin frukt for magen!

Skrevet

Jeg begynte med banan og pære og småen her elsker det.

Jeg koker da pæren og så tilsetter jeg banan etter på.

Skrevet

det heter e.g. ikke i.g. det er en forkortelse for det latinske uttrykket exempli gratia. dette blir brukt på engelsk som e.g.

alltid litt flaut å bruke engelsk når en ikke helt vet, og ikke helt behersker, da kan en vel egentlig like godt holde seg til det en kan, som FOR EKSEMPEL norsk, ikke sant :-)

Skrevet

teite anonyom over her.. Skal sikkert stå OG, men det ble en skrivefeil..

Skrevet

Er det MULIG...... Skulle stå OG, men ble en liten glipp....

Tusen takk for alle forslag..

HI

Skrevet

Hehe, så fint at hun trykte i i stedet for o, anonym - da fikk du briefet litt med den tragiske lærerutdannelsen din i dag også.

Du viser jo fram ufattelig dårlige evner til å lese norsk da - du får nok holde deg til engelsk.

Latterlig.

Skrevet

Jeg er ikke anonym over, men uansett: I såfall skulle det stått Å og ikke OG!

:P

Skrevet

hvor mye banan kan man begynne med?

mener å ha lest at en ikke bør starte med det før 7 mnd alder???????

Skrevet

Mango er ikke en sitrusfrukt. Det er en steinfrukt.

Og de serveres i fruktglassene til nestlè 6 måneder. Går helt supert å gi det.

Noen tips...

Skrell å kutt opp epler, hell over litt vann. Kok. Nå frukten er myk bruker du stavmikser. Vips, hjemmelaget purè! Slå ikke av alt vannet. Kan være greit å la noe væske være igjen.

Samme kan du gjøre med pære for eksempel=)

Så legger jeg opp i beger å fryser in. Flott å ha som dessert.

Vi gir banan til tider, men har merket at hun blir hard i magen, så nå håller jeg igjen litt på den fronten. Det er ikke alle barn som reagerer på det. Prøv deg frem.

Vår er 6 måneder

Skrevet

Vi begynte med Hipp sin eple/fersken/mango og det var kjempesuksess. Har også prøvd Hipp eple/pære og eple/blåbær. Alle gikk ned uten protester.

Han er 4 mnd.

Skrevet

Vi startet emd banan most med gaffel.

Det neste ble pære. En godt moden skrapet med biff-knis :)

Jeg er for det å smake en ting av gangen!

For så å sette sammen smakene. Senere i livet vil det jo ofte bli slik også :) Et tygg av det ene, og et av det andre. Mens en i andre tilfeller tar feks en bit potet og gulerot sammen med litt kjøttkake og saus. Likevell så kjenner en godt hva som er hva.

Fatter ikke hvorfor babymaten skal være så sammenmoset. Blir jo bare en felles smak da. Som jeg ikke kan tenke meg at kan minne om de originale smakene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...