Gå til innhold

Hvor tidlig og hvor sent kan man se hjerte slå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har noen forferdelige dager nå. Jeg var på ul på fredag, trodde jeg da var 10 uker på vei, men alt de så på ultralyd var tom plommesekk. Mest sannsynlig har jeg en MA, men har ingen symptomer på det og føler meg fremdeles veldig gravid.Tatt Hcg prøver men ikke fått svar på de enda. Skal tilbake på ul om en uke, er det ikke noe liv da blir det utskrapning. Legen mente at det kunne være en ørliten mulighet for at jeg var mye kortere på vei enn jeg trodde. Han tippet ca 5 uker ut fra hva han så på ul. Hvor tidlig kan man se hjerte slå? Og hvor lenge har noen måttet vente før de har sett hjertet slå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er i samme situasjon som deg. I uke 6 skal man se antydninger i embryoet og mellom uke 6-7 skal hjerte vare i gang. Skal paa sykehuset paa torsdag, men jeg tror at jeg har hatt en SA. Saa jeg krysser fingerne for deg, det er vanskelig aa gaa a vente saan.

Lykke til, alt er sikkert helt bra :)

Skrevet

Når jeg var gravid nå sist, var jeg i litt samme sitvasjon som deg her.

Var på ul trodde jeg var 8-9 uker, men var bare 5. kom tillbake etter en uke ikke noe hjerte, men i uke 7 slod et som bare det..

'Og nå har jeg verdens deiligste gutt på 3 mnd:):)

Så det går helt sikkert bra, og lykke til:)

Skrevet

Jeg var 6+3 når vi hørte hjertelyden:)

Skrevet

Heisann. Var på ultralyd i dag. er 6+6 og kunne se at hjetet slo. helt herlig :)

Skrevet

Stakkars deg, det er grusomt å vente sånn ... da jeg var gravid sist hadde jeg en ultralyd i det jeg trodde var uke 4, kun fordi fastlegen min hadde ultralydapparat, da så han ingenting og mente at enten så hadde egget seilet forbi uten å feste seg, eller så var det for tidlig til å kunne se det, så jeg fikk beskjed om å komme tilbake 2 uker senere. det var ikke to veldig gøyale uker akkurat, men da jeg kom tilbake var alt i skjønneste orden og jeg var i uke 7 ..så underlige ting skjer på ultralyd ... håper du klarer å slappe av denne uka og at alt er i orden ved neste kontroll!

Skrevet

Hei!

jeg var på tidlig ul i dag. Vi var ikke helt sikre på hvor langt jeg var på vei:p. Jeg er da ca 6+6 baby'n i magen min er ca 8mm lang. Og vi så hjertet slå. Var en helt uvirkelig opplevelse. Lille nurket i magen min,som skal vokse seg stor og nydelig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...