Diva Muffin Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 Er det galskap? Jeg aner ikke hvordan forholdene er der nede, siden jeg aldri har vært på en så stor festival før. Noen som har vært der med barn?
Kjukka Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Nei, det ville jeg ALDRI gjort... er jo party-party hele dagen og hele natta! Sanitetsforholdene er elendige... står i laaaaaaaang kø for å dusje... tror ikke barn kommer inn engang...
Diva Muffin Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2008 Kanskje jeg burde presisert at det er snakk om å bo på hotell eller i hytte, og kun dra inn for å se band
MiniBassen Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Dra heller på Øya, om du bor i Oslo! Roskilde er nok litt risky, ja... I tillegg til festingen, så er det jo så og si alltid regnvær der, når festivalen er! Mye bedre med festival om du kan dra hjem om kvelden... Øya er kjempekoselig med barn! : )
Bærta å babyn Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 hadde du tenkt å ta med ettåringen inn på festivalområdet? så nei. baarnevakt til ettåringen mens dere hører på bandet? så ja.
wirre;o) Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Tror jeg hadde holdt meg til mere hjemlige trakter. Norwegian Wood og Øya og sånt. Her har snuppa fått rosa peltor hørselvern, så vi er klare for en ny sesong festivaler. Men tror nok jeg hadde holdt meg unna Roskilde. Sorry, sikkert ikke det du ville høre.
Cat.68 Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Aldrig!!. Barn har absolutt ingenting på Roskilde å gjøre.
petite fleur Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Har vært på Roskilde 6-7 ganger, men aldri med barn. Synes ikke Roskilde er den rette festivalen å ta med seg barn på, i hvert fall ikke så liten som 1 år. Men hvis dere skal bo på hotell i stedet for på campen, blir det noe annet! Det er ofte hard og utagerende festing på campen, folk detter over andre sine telt stadig vekk. Vet ikke om han er der ennå, men alle årene jeg var på Roskilde var det en nutcase som gikk rundt i oljehyre og pissa på maten til folk (hoppa opp på bordene og dro fram tassen - dette skjedde forøvrig også bare på campen) Men bor dere i Roskilde by og drar fra området før natta kommer, går det sikkert greit ;-) (Har aldri sett så små barn der da - er det tillatt?)
MiniBassen Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Hehe, det har jenta mi også! Hun var 1 år sist Øya var og hun var jo bare SÅ søt med det gedigne hørselsværnet! : ) Enten så tasset hun rundt og sjarmerte, eller så sov hun seg gjennom konsertene.
Diva Muffin Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. mars 2008 Øya er fint tilrettelagt for barn, og det er jo kjempeflott! Men desverre spiller ikke samboers store helt der, og det treffer heller ikke med ferien vår (bor med andre ord ikke i Oslo Kikket litt på Roskildefestivalens nettside, men det ser ut som de bare har et eget område for handicapede, ikke musikkinteresserte småbarnsmødre med "vedheng"
Scorpiogi Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Hvis dere bor i byen på hotell f.eks., er der på dagtid, kun på festivalområdet(ikke campen) og bruker øreklokker til gutten går det sikkert greit. Er mange familier som drar dit. Men viktig å ta en del forhåndsregler, og velge de rolige konsertene. Det er heller ikke sant at det alltid regner, har vært der 2 ganger og aldri hatt regn... Barn kommer inn der, de familiene som er der for å samle pant betaler inn alle ungene og hele familien, som springer rundt og tar tomflasker og plastbeger..
Scorpiogi Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 En drar jo ikke for å feste vilt med barn, går jo an å holde en litt annen profil. På dagtid på festivalområdet er det forholdsvis rolig. Hvilken artist er det dere skal se?
solstråle69 Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Her signerer jeg Skravlekjerringa, og sier med et smil om munnen "Er du sprø, eller?" :-) Jeg ville ALDRI tatt med en 1-åring (ingen under 18 år faktisk) til Roskilde!... Og håper faktisk ikke dere gjør det heller. :-)
Scorpiogi Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 stilig Får håpe han ikke spiller så sent da......
petite fleur Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Neil young går i hvert fall rolig for seg da;-) Har vært på Neil Young på Roskilde, det var på dagtid og strålende sol og rooooolig.... Nå ser jeg jo at dere har tenkt å bo på hotell, og da synes jeg dere bare skal dra.....Dere drar jo bare fra området om dere finner ut at det er utrygt på noen måte;-) God tur, hva enn dere velger!
Sjefsmegga Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Nei....ikke under noen omstendighet...heller funnet på noe annet hyggelig...eller latt besteforeldre passa og reist alene...MYE bedre :-) Skal sikkert på country-fstival til sommern..og unga de har vi IKKE med...da skal mor og far ha det gøy aleiene...
prekæs Skrevet 11. mars 2008 #20 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har aldri vært på Roskilde og bildene jeg har sett derfra frister ikke til å ta med barn.(søle,regn og fulle mennesker) Likevel. Jeg tror det å ta med barn er avhengig av hva man skal se, hvor lenge man er der og hvor flink man er til å holde seg unna fyll og spetakkel. Tror ingen unger tar skade av å være med mor og far på en par timers konsert. Med øreklokker. Tipper det er andre med barn der. Men se an litt.
prekæs Skrevet 11. mars 2008 #21 Skrevet 11. mars 2008 Sånn for å sammenligne. Tivoli på 17. mai tipper jeg er en langt mer støyende opplevelse enn en Neil Young konsert:)
Carnivale Skrevet 11. mars 2008 #22 Skrevet 11. mars 2008 Kommer an på; de har vel familie-camp der også tror jeg? Så lenge man ikke har med seg ungen(e) rundt omkring på festivalområdet på kvelden/natta, med dritingse/steine folk overalt, så ser jeg ikke helt problemet. Men hadde ville hatt ned hørselsvern til småttisen såklart, og holdt meg i familiecampen om kvelden/natta. Ha heller med noen som kan være barnevakt om det er konserter du vil på som er seint.
Carnivale Skrevet 11. mars 2008 #23 Skrevet 11. mars 2008 Så nå at dere skal bo utenfor teltområdet; da hadde jeg dratt, men med samme forutsetninger som over; ikke unge med inn på området om kvelden/natta etc, og husk hørselsvern.
solstråle69 Skrevet 11. mars 2008 #24 Skrevet 11. mars 2008 Mulig jeg tar feil, men tror ikke det er familie-camp på Roskilde. Det er rett og slett ikke en festival beregnet på familier. Roskilde er alt det du beskriver, Carnivale - døgnet rundt!
cherry coke Skrevet 11. mars 2008 #25 Skrevet 11. mars 2008 Jeg kunne ha godt tatt med barn på rolige festivaler som Øya og Wood. Men Roskilde..No way! Har vært der to ganger, og det er dessverre ikke sånn at på dagtid er det stille og rolig. Masse ungdommer og voksne som benytter seg av fri flyt av rusmidler. Opplevde mye bråk på dagtid og drita fulle og rusa folk...Ikke en plass jeg ville ha tatt med barnet mitt, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå