Gå til innhold

Er så sinnsykt bekymret!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved forrige kontroll hos JM var SF målet mitt litt lavere enn streken på kurven..... Det lå innenfor det skraverte området, men som sagt under streken.

Er så utrolig bekymret for at det skal være noe galt med babyen.....

Er det noen som har opplevd det samme, men hvor alt har vært OK`???

Leser om så mange grunner til at SF er lavt, som misdannelser, infeksjoner osv osv..... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse babyene kan gjerne vokse litt i rykk og napp og du skal ikke bekymre deg for det. Jeg har ligget på den streken hele tiden, og ved en kontroll lå jeg plutselig under det skraverte området. Da jeg kom tilbake etter 2 uker så var jeg tilbake på streken igjen.. Og nå ligger jeg faktisk litt over..

Skrevet

Hvis det hadde vært grunn til bekymring, så hadde nok jordmoren din reagert.

Alt er nok helt fint med den lille i magen! :)

Skrevet

Ja jeg prøver jo å overbevise meg selv om at alt er bra.......

Skal på ny kontroll på torsdag så får håpe ting har rettet seg til da....

Skrevet

Jeg opplevde det samme for et par uker siden. Var på kontroll hos JM og hun reagerte på SF målet mitt, som hun syntes var lavt. Ble sendt på sykehuset for en vekst kontroll. Der målte de spark, puls og tok en UL. Fikk da konstatert 13% vekstavvik. Måtte tilbake ca 14 dager senere for å se hvordan babyen hadde vokst. Da hadde den tatt igjen mye, og var da kun 5% mindre enn gjennomsnittet. Dette var så bra at de ikke så noen grunn til videre oppfølgning annet enn det jeg jo har gjennom fastlege/JM. Fikk forklart at dette er sånt som kan skje - de kan vokse litt i rykk og napp. Hovedsaken er at de tar det igjen og ikke stagnerer.

Hvis ikke JM har reagert, er det sikkert ingen grunn til bekymring. Men er du veldig bekymret kan du jo ta en telefon til føden og høre? Skader jo ikke å sjekke?

Skrevet

...øh? Alt innenfor det skraverte feltet er jo normalt? Alle kan jo ikke ligge akkurat på gjennomsnittsstreken, for å få et gjennomsnitt må jo nødvedigvis noen være litt større og noen litt mindre - alt like normalt. Hadde du derimot lagt godt under det skraverte feltet skulle jeg skjønne at du var bekymret.

Skrevet

OK, er førstegangsgravid så blir helt sinnsyk av alt om dagen føler.... Uff de hormonene tar helt overhånd..... :-)

Da er det forhåpentligvis ikke noe galt hos meg heller..... og er enig i kakemonsteret om at ikke alle kan vokse helt 100% likt til enhver tid, men må innrømme at jeg vel er en smule "bortskjemt" med å høre lege og JM si: ".....her er jo alt bare kjempe fint og flott...."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...