Gå til innhold

dere kiss-kidd foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært til kiropraktor med jenta mi 6 ganger nå og knekt opp nakken. han mente dette var kiss-kidd syndrom, og når jeg leser om dette på nettet, stemmer mye med jenta mi. men synes det virker skummelt og knekke opp slik. så i går var vi på sykehuset ang. dette, og hun ble henvist til ultralyd av nakke/hode, til fysio og til en lege som kan litt om nakke osv. men har time til kiropraktor igjen i morgen. skal jeg dra? eller skal jeg vente til vi har vært på sykehuset igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er litt rart at du ikke ble henvist til en manuellerapeut da det er de som sitter med kompetansen om kiss-kidd. Min oppfatning er at det IKKE skal strekkes eller knekkes. Ta det opp med de, eventuelt ring til manuelterapeut selv. Du trenger ikke henvisning til de, og det er gratis for barn opp til 12 år.

Du kan lese mer her. www.kiss-kidd.no

Skrevet

kiropraktoren jeg har vært til har opplæring innen kiss-kidd, men jeg begynner og lure siden vi har vært der så mange ganger og hun må fortsatt knekken opp nakken mer. det var på den nettsiden jeg kikket, og mye stemte.

Skrevet

Hvor gammel er barnet ditt?

Tror nok ikke de knekker slik de gjør på oss, heller manipulerer mer for å løse opp blokkeringen. Det som er viktig med behandling av Kiss er at de skal ha ro en god stund etter hver/mellom hver behandling da det tar tid før barnet responderer på de nye mulighetene som behandlingene gir. Det bør gå minimum 4 uker mellom hver behandling og det tar ofte litt tid før man ser en bedring hos barnet.

Men det er jo kjempefint at du har blitt henvist videre for sjekk.

Vi har vært hos manuell terapeut 4 ganger og det gikk da ca 5-6 uker mellom hver behandling.

Lykke til

Skrevet

Sander hadde KISS når han var 3 mnd og vi gikk bare til fysioterapauten på hs, og hun gjorde han fin etter 3 behandlinger, jeg må legge til at hun har utdannelse til å gjøre dette, for det er ikke alle fysioterapauter som kan behandler KISS barn!

tror dama dro i nakken på Sander ikke knakk som HI's barn har blitt gjort

Skrevet

hun er 2 1/2 mnd. så lenge mellom? forrige uke var vi ivei 2 ganger, og har time i morgen(vurderer og avbestille) men har vært ivei nesten hver uke i det siste. og det blir jo så dyrt også, koster jo 280kr hver gang.

Skrevet

tror kanskje det skal gå 1 mnd mellom hver gang ja....det gjorde de på Sander.....ellers hadde nok han vært oftere hos dama hvis han kunne det..

kan du ikke ringe en annen kiropraktor å spørre hvor ofte kiss barn får behandling da??

Skrevet

Vi ble henvist til fysioterapaut på sykehuset pga av torticolles - avrevet nakkemuskel. Hun oppdaget at skaden ikke bare var muskulær (men også kiss) og henviste oss videre til manuellterapaut. Etter 1 behandling fikk vi en helt ny gutt, men han måtte ha 2 behandlinger til i ettertid. Nå når han nærmer seg 2 år er han helt fin.

Skrevet

er jenta di tatt med keisersnitt?

for det er vanlig at ks barn får kiss siden de ikke blir dratt slik i nakken som en vanlig fødsel??

Skrevet

Du skal ha ro mellom hver behandling ja....ihverfall opptil 4 uker, hvis jeg ikke husker helt feil. Ville absolutt ha avbestilt timen hos kiropraktor og kontaktet en manuellterapaut. Dette er fysioterapauter som har videreutdannet seg til manuellterapauter. Dersom det er kiss, skal du heller ikke betale for det trodde jeg, det gjorde ihverfall ikke vi.

Skrevet

ja, ble haste ks her. så det er nok fra det hun har det. men hun er så annspent hele tiden, slapper ikke av. ligger skjevt, holder hodet langt bakover, ligger kun på en side-->blitt flat der, og gråter MYE.

Skrevet

Hadde nok uansett kontaktet manuellterapeut, der er dessuten behandlingen gratis.

Skrevet

Etter 10 ganger hos kiropraktor ( 2 ganger i uken )

3 behandlinger hos fysioterapaut (14 dager mellom)

Og ett besøk hos barnespesialist...

så ga jeg opp hele helse norge.. ;)

Men så fikk jeg en liten glad-melding her inne ( tror det var fra deg cat.68 ,) om at dette kunne vere kiss ..

Fikk endelig tak i en osteropat , som casper var hos forige onsdag ( skal tilbake i morgen ) Og synes faktisk han er blitt bedre alerede.. ;)

så ville bare si tusen takk for hjelp og trøstende ord..

Takket vere dere slipper min sønn å gå rundt med VELDIG skjevt hode resten av sitt liv ;)

Skrevet

Før vi oppdaget at sønnen vår hadde en kul på halsen og vi kom oss til sykehus, så gikk vi til osteopat. Vi var desperate for den lille poden gråt døgnet rundt. Vi syntest også han ble bedre etter første behandling, men jeg tror det var litt fordi vi ønsket så gjerne at han skulle bli bedre.

Dersom det er kiss, så kan ikke en osteopat gjøre nytten! Han skal også kunne kjenne om skaden er muskulær eller om det er en låsning, dette skal han kjenne på 1 behandling. Merkelig nok trengte vår osteopat 7 ganger, men klarte fortsatt ikke kjenne at dette skyltes en låsning i nakken. Noe som fysioterapauten gjorde på 1 gang og fikk sendt oss videre til en manuellterapaut.

Vi brukte 2200 kr hos en osteopat som ikke var til nytte i det hele tatt. Hos manuellterapauten var behandlingen gratis og vi fikk en helt ny gutt på dagen:)

Skrevet

kan en osteopat fikse barn med kiss? det viste jeg ikke. skal avbestille timen til kiropraktoren i morgen, og prøve å kontakte manuellterapeut.

Skrevet

nå er det ikke låsninger som er problemet vårt da .. Di er løst opp.. MEn på grund av alle låsningene han hadde i nakken har han fått "ei go side" å ligge på . som har gjort at hele hode hans har blit utrolig deformert..

JEg var i kontakt med en manuellterapaut . Men han mente at med våres problem skulle vi heller dra til denne osteopaten..

Å det funker , har alerede blitt forandring i hodestrukturen .. ;)

Er sikkert ikke alle dette fungerer for , men i vårt tilfelle var det dette som skulle til..

Og han er foresten gratis ;)

Skrevet

Inne på kiss-kidd.no finnes det en link med manuell terapeuter som jobber med barn. Ville også gått til man. terapeut, siden dette er gratis i tillegg.

Syns heller ikke du skal bli for stresset. Husk at alle barn er forskjellige og det er ingen like kiss barn selv om de har mange like symptomer.

Vi og gikk til kiropraktor først før vi fant ut av det, men det hjalp ikke. Ble derfor henvist til fysio som igjen henviste oss til man.terap. Men man trenger ikke henvisning til manuell terap, du kan selv ringe og bestille time.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...