Gå til innhold

Hvem her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd indre uro?

Har selv vært i en litt down periode et par mnd.

Det er ikke så veldig ille,men litt indre uro og noe nervøs.

Er det vanlig å oppleve det eller er det grunn til beskymring.

Jeg har ingen grunn til å føle meg slik så jeg føler meg litt teit som har det slik.

Kan kanskje skyldes litt lav selvfølelse?

Noen andre som ønsker å dele noen ord med meg så setter jeg pris på det.

Vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har. Det kan ha sammenheng med at jeg vært litt lite flink til å ta medisinene mine, jeg har hypothyreose (lavt stoffskifte) og et typisk symptom er nedstemthet og depresjon. Det kan også ha sammenheng med at jeg i den perioden sto uten jobb, vi flytta til nytt sted da jeg var høygravid, og etter perimsjonsperioden var jeg helt fersk på et nytt arbeidsmarked. Jeg følte også usikkerhet rundt hva jeg skulle gjøre, hvilken jobb jeg skulle prøve, og om jeg hadde gjort store feilvurderinger i forhold til utdanning. Det kan ha sammenheng med ammeslutt, som ofte medfører en viss hormonell omkalfatring i kroppen - og det går kjapt utover humøret og formen. Det kan også ha å gjøre med at jeg gikk opp i vekt igjen etter å ha greid å gå ned i sommer.

Det å oppleve indre uro er nok ganske vanlig. Årsaken er ofte sammensatt, men følelsen av "down-periode" utløses kanskje av en faktor.

Mitt råd er å faktisk la deg selv få lov til å føle deg litt trist og urolig littegranne. Føl på det. Så bestemmer du deg for å komme deg opp igjen. Gjør grep du vet virker - og jeg vet at du har noen, det har vi alle :) For noen hjelper det med en liten makeover. Kjøpe et par nye klesplagg. Eller ta med kjæresten på en week-end. Venninnetur, mammabesøk, ta opp igjen en hobby... Mulighetene er mange, og siden alle er forskjellige vil det finnes et utall av alternativer.

Avkobling eller mestring - eller disse i kombinasjon - er ypperlig for å finne roen igjen.

Lykke til :)

Skrevet

Hei:-)

Vil også si at jeg har opplevd dette,men heldigvis i liten grad.

Tror det er veldig menneskelig å oppleve indre uro en gang ibladt i livet.

Av mine venner sså er det mange som kaan føle seg litt nede en gang i blandt.

Tror du skal ta det med ro og tenke at det er lov å ha en down periode.

Det er ikke noe galt med deg av den grunn.

Prøv å gjøre ting som gleder deg og noe du kan se frem til.

Dette kommer du deg helt sikkert ut av.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...