Gjest Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 jeg skal i permisjon i slutten av aug ..så jeg tenkte som så ,å ta ut 42 uker m permisjon med 100% lønn..men så lurte jeg på om d går an å overføre ferien dette året til neste år..? for da får jeg 5 uker neste år..pluss 5 uker til..for jeg har jo rett på ferie neste år og..(utenom d jeg overfører ) fatter dere? går dette an?da får jeg jo 10 extra uker hjemme da..
hjemmekanskje??? Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Det er kun 2 uker ferie du kan overføre til neste år. Slik er loven. Kan hende noen arbeidsgivere er greie.... En annen mulighet er å ta ferien dette året og forlenge permisjonen. Det blir likt antall uker.....
Nilla43 Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Du må legge det inn i permisjonen din, for jeg tror det er slik at man ikke kan overføre mer enn to uker ferie fra et år til neste, iflg lovverket. Men hvis du går ut i august og ikke har brukt noe av ferien din for 2008, kan du skrive at du f.eks tar 5 uker ferie i november, og så legger du til dine 5 uker for 2009 i permisjonstiden din for neste år. Men husk at du ikke får svangerskapspenger i de periodene du har ferie, så da er det lurt å spare opp litt feriepenger. Lykke til
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 du kan ikke overføre alle ukene til neste år. arbeidgiver kan tvinge deg til å ta ut 3 uker ferie i sommer eller noe. så vil anbefale deg å ta ut ferie litt gradvis. så du har bare krav på 2 uker tilgode til neste år, men du har jo fortsatt 5 uker neste år på ny som du kan ta, muligens sammenhengende.
murmel1 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Tror ikke du har rett på fem uker betalt ferie neste år hvis du går i permisjon i august. Fem uker er det vi tjener opp i løpet av et helt år.
Vinglegåsa Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Du kan bare forlenge permisjonen din med 4 uker og 1 dag som er lovfestet ferie. Og det er enten du eller pappa som kan forlenge permisjonen, ikke begge. Så ferien din til neste år må du ta etter din permisjon. Enten rett etter eller senere på året. Alt avhenger av arbeidsgiver. Tror man opparbeider ferie i 32 av ukene i permisjonen, så ferien din blir ikke redusert så veldig mye neste år, men året etter blir det nok noe mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå