Gå til innhold

noen med kakepynte tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått i oppdrag å pynte marsipankake til min mors 50års dag.... men nå står jeg helt fast.....

noen med tips?

den skal pyntes i morgen, så jeg kan ikke bestille noe fra nett....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det enkelt... Jeg lagde ei marsipankake i anledning min fødselsdag i forrige uke. Da bakte jeg et vanlig sukkerbrød. Delte kaka i to og hadde på appelsinjuice på begge delene. Så spredte jeg utover bringebærsyltetøy og litt krem på den nederste delen og la den øverste delen på toppen. Tok litt krem oppå og rundt kaka før jeg la på marsipanlokket. Jeg la lokket slik at det foldet seg rundt kanten av kaka. Så tok jeg en kremsprøyte og sprøytet små kremtopper i en sirkel på toppen av kaken og lagde tre topper i midten av kaken. Til slutt drysset jeg forsiktig litt Oboypulver over kaken. Bror min sa at kaka så helt gyllen ut =) Han syntes også at det ble veldig fint med de foldene rundt kanten av kaken.

Husk at det enkle er ofte det beste =)

Skrevet

masse tips på cacas.no.. :) finnes masse fin pynt å kjøpe i matbutikkene, du kan også farge marsipan og lage roser/blomster? mange muligheter!! Man kan også få kjøpt ferdige roser i matbutikk og konditori.å drysse melis over kaken etter du har pyntet den gir et fint preg, samtidig som det blir elegant! :) masse bær er også fint :) Lykke til!

Skrevet

jeg har masse kake bilder på hjemmesiden min om du vil ha litt ideer? Bare å titte om du vil, de ligger under linken "kakene mine".

www.linethon.piczo.com

Skrevet

noen som vet hvordan jeg får farget helt rødt??

Skrevet

konditorfarge! :) De man får kjøpt i matbutikken er veldig vannet ut, så de blir gjerne rosa i fargen.. men om du bor i nærheten av et konditor, kan man sikkert kjøpr noe der som er litt bedre. Jeg pleier å bestille over nett, men det tar jo sin tid! :)

Skrevet

hvis du har panduro butikk i nærheten så jeg vet jeg at de har mye stiligt til kakepynting.. spiselig glitter og sånt... og skikkelig konditorfarge i mange farger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...