Gå til innhold

ingen mens,hetetokter, lite egg å bare 21 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei jeg er en jente på 21 år.

Jeg har 1 datter på snart 6 mnd å stortrives som mamma.

Jeg ble gravid uten å ha menstrasjon, det var 4- mnd siden siste menstrasjon da jeg ble gravid. Jeg sluttet å amme da dattra mi var 3 uker, da mistet jeg melken. Jeg har hørt at menstrasjon kommer tilbake ganske fort etter at man har sluttet å amme, dette har ikke skjedd med meg. Jeg var hos legen min i forrige uke å han tok noen prøver av stoffskifte å kvinnelige hormoner, deretter henviste han meg til gynekolog. Jeg fikk time et par dager etterpå å fikk tatt en innvenidig ultralyd. Han kunne se at jeg produserer lite egg. Han sporte meg med engang om jeg ønsket meg flere barn, å jeg svarte sellfølgelig ja.Han ville ikke si så mye mer enn det, han tok også noen blodprøver å en celleprøve. Jeg prøvde å spørre om det kan være vanskelig for meg å få barn igjen, han svarte ja, men vi måtte vente å se når vi fikk svar på blodprøvene. Han virket veldig redd for å fortelle meg noe som helst. Jeg plages også en del med hetetokter, blir plutselig kokvarm å bynner å svette, det varer ikke så lenge om gangen.Men er veldig irriterende.

Jeg har tidliger skøyet til venner å bekjente med at jeg er kommet i overgangs alderen. Ingen menstrasjon + hetetokter + lite produksjon av egg...- alt dette skjer jo når man kommer i overgangs alderen.

Er det noen her inne som har hatt det på samme måten eller kjenner noen som har det sånn ? Hva kan man eventuelt gjøre med dette ?

Er kjempe redd for at jeg ikke skal kunne få flere barn. Både jeg å min forlovede ønsker oss mange barn.

Skal prøve å ringe labratorie idag å høre om de har fått svar på prøvene mine..Er kjempe nervøs for va svarene sier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme som meg det:/ venter nå mn nr 2 etter 2,5 års prøving

Skrevet

er du på min alder ?

Hva skyldes dette ?

Skrevet

Spørr Tryne på ass.befruktning.

Hun sliter med det samme.

Skrevet

fikk beskjed om dette da jeg var 20, er nå 22.

aner ikke hva det skyldes,legene var lite hjelpsomme i mitt tilfelle

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette, men bare kom til å tenke på en ting.

Er det muligheter for det å ta ut egg å fryse ned da? Siden du har lite egg igjenn..

Skrevet

Jeg kan dele mye informasjon til dg, er like gammels om dg og er i tidlig overgangsalderen. jeg har en lang historie bak meg om det å bli gravid osv..... Ønsker du kontakt med meg så gå inn å sen dmeg en privat meldig. Eller du kan gi ut msn adressen din her så skal jeg legge dg til.

Som sagt, tror ikke du kommer til å angre på det hvis du skriver til meg;) Du kan gå inn å lese på hjemmesiden min også om du ønsker dette. Adressen ligger på profilen min

Skrevet

Til Lille meg venter nr.3

Dersom man faktisk er på vei inn i overgangsalderen så er det lite sannsynlig at man får ett befruktet egg på frys fordi det ofte er av dårlig kvalitet.

Skrevet

Ok..jeg har ikke peiling..bare en tanke som slo meg..

Er utrolig trist når hunge personer som ønsker flere barn kommer i en sånn tidlig overgangs alder..visst det som er tilfelle med HI, så sier jeg takk og lov for hun iallefall allerede har en unge..og håper jo hun og deg selfølgelig (ser du strever med å bli gravid) at dere får det til.

Har du noen fra før, Tryne?

Jeg føler meg veldig heldig som har hatt det veldig lettvindt, og føler det er så blodig urrettferdig for dere andre som må slite..

Har selv ei venninne som brukte 1 år pånr 1, og har nå brukt 9-10 mnd på å prøve å bli gravid uten hell..hun begynte prøvinga ei stund før me..og når jeg endelig fikk med meg typen på 1 til..så satt den med engang..da følte jeg meg ekstrem ekkel når jeg fortalte henne jeg var blitt gravid..å nå er jeg 16 uker og hun strever enda stakkar..ble litt utenfor tema dette da..

Men skulle ønske det kunne være like lett for ALLE som ønkset å bli graivde..så trist at none må slite veldig for å bli graivde..

Skrevet

Takk for alle svar, har sendt dæj msn adr min tryne.Håpe vi snart snakkes der

Skrevet

Til Lille meg venter nr3

For at jeg skal slippe å skrive allt om igjen så kan du gå inn på hjemmesiden min som jeg har laget www.tryne-dagbok.piczo.com

For å si det sånn, enten man har ett barn elle rikke, så er det ufattelig vondt fordi man skal se på alle vennene sine få de barna de ønsker seg. jeg vet at mest sannsynlig så skal jeg bruke mine neste 20 år på å se alle rundt meg få barn. jeg blir kvalm av tanken, å jeg har det ikke bra.jeg møter liten forståelse blandt folk også, saken er vel den at det er ingen som kan sjønne hvor utrolig vanskelig det er å være i en slik situasjon. det får ikke bare konsekvenser for det å få barn, men man er også fysisk sett helt annerledes enn de på sin egen alder.

Du er virkelig privilligert som får barn lett. Ikke glem hvor heldig du er, det er det viktigste. hadde alle bare fått kjennt på følelsen å være en sliter (ikke det at jeg ønsker at noen skal det), så hadde det virkelig gått opp for alle hvor stor gave ett barn er.

bare ta en titt på hjemmesiden min så får du informasjonen du leter etter.

Skrevet

da har jeg lagt dg til

Skrevet

Skal inn å se jeg :)

Ja jeg føler meg veldig heldig..

Derfor jeg følte meg ekkelt når jeg ble det før venninna mi som sliter med å få nr 2..men hun sa jeg skulle ikke tenke på det..og gleder seg over meg:)

Lest litt her inne med de som sliter, og jeg synes det er ufattelig trist.

Jeg greier så klart ikke sette meg inn o situasjone deres, men jeg har forståelse for at de synes det er vanskelige å se andre med barn.

Har også ei venninne..var ikke venninner den gang, men bare bekjent..vi gikk gravide samtidig med nr 1..hun mistet desverre i mnd 8. morkaka sviktet og barnet var dødt..og så ble hun gravid igjenn og mistet i mnd 5 pga streptokokk infeksjon som startet fødselen..

Jeg følte meg så ekkel hver gang jeg så henne og jeg hadde med jenta mi . hun kunne slev hatt ei jente på samme alder..og var da redd hun skulle minne henne eldig på det.

Vi ble bedre kjent senere..så har snakket med henne om dette..hun har heldigvis fått 3 friske barn etter dette..synes hun er utrolig tøff..de 2 siste er med leppe og gane spalte..så hun må jo igjennom litt der også..men ellesr friske sunne gutter..

Hun slet veldig med å se andre unger etter hun mistet 1 og 2. gange..så jeg er så utrolig glad hun endelig fikk levendefødte unger..

Så jeg har veldig forståelse for de som sliter med å få unger og hvor vondt det må være..og jeg er utrolig glad jeg er så heldig..så ja jeg vet hvor heldig jeg er..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...