trill Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 høyt bldtrykk,hodepine også eggehvite i urinen.så egntlig må du til lege for å sjekke det.kan også få øresus og blir selvfølgelig svimmel også hevelse i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Kraftig vektøkning over kort tid kan også være et symptom...
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Symptomer på svangerskapsforgiftning er en stigning i blodtrykket, protein (eggehvitte) i urinen og væskeansamling i kroppen. I tillegg kan hodepine, kvalme, vondt øverst i magen, feber og rask vektøkning være tegn på svangerskapsforgiftning. Det sies at så lenge blodtrykket ikke overstiger 140/100 (tror jeg det er) er det ikke så farlig, men der tas det ikke individuelle hensyn. Noen har et normalt lavt blodtrykk, mens andre kan ha et høyt blodtrykk til vanlig. Har selv hatt høyt blodtrykk før. På det høyeste ble det målt til 140/95. Legene har vært bekymret for at jeg har et høyt undertrykk (det minste tallet). Da jeg ble gravid sank blodtrykket mitt til 120/80. Det er jo et strålende blodtrykk og jeg ble kjempeglad. Men jeg regnet i grunn med at blodtrykket ville stige igjen etter hvert. Sist jeg var på kontroll hos jordmor ble blodtrykket mitt målt til 140/90 første gangen. Jormor målte det en gang til og da viste det 130/85, hvilket er et "godkjent" blodtrykk. Videre fant jordmor spor av protein i urinen min og hun begynte å snakke om svangerskapsforgiftning. Jeg har fått i hjemmelekse å følge med kroppen min for å se om jeg får væskeansamling, synsforstyrrelser, vondt øverst i magen og lignende. Hodepine har jeg hatt hele livet (migrene) så det er et misvisende symptom for min del.. Skal til legen for ny kontroll 31.mars og hvis det da fortsatt er (spor av) protein i urinen, blodtrykket fortsatt er høyt og jeg eventuelt begynner å få væskeansamling i kroppen regner jeg med at jeg kommer til å bli undersøkt nærmere. Jeg håper selvsagt at blodtrykket var høyt pga stress den dagen og at proteinen kan ha kommet fordi jeg ikke har vært helt frisk de siste ukene, men må nok også forberede meg på at jeg kan få svangerskapsforgiftning... *vilikkevilikkevilikkevilikkevilikkevilikkevilikkevilikkevilikkevilikkevilikke*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå