Gå til innhold

Hjelp min gullfiskhjerne med navn på medisiner!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen i dag, og tenkte å spørre om noe reseptbalgt mot "halsbrann". Sliter veldig med dette, såpass at jeg blør i sveget/spiserøret fordi det etser meg opp.

Har fått et tips eller to her inne før, men jeg er HÅPLØS på navn og enda verre til å huske navn på medisiner.

Derfor spør jeg igjen. Hva heter de medisinene man kan få på resept mot dette problemet?

Virker de forebyggende?

det hadde vært deilig å slippe å bli skikkelig dårlig hver ettermiddag.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det finnes en rekke reseptbelagte midler mot halsbrann, de kalles syredempende midler. Det som er problemet er at de anbefales ikke til gravide.(Nexium,Losec, Lansoprazol,Zantac,Famotidin er noen av disse). De som du trygt kan bruke som er uten resept er Link, Novaluzid og Gaviscon. Med andre ord du kan bruke de syrenøytraliserende midlene, men ikke de syredempende. Det er mulig at legen din finner det nødvendig at du må bruke syredempende, men det er ikke noe man skal bruke uten å ha rådført seg med legen. Jeg forsøkte å finne ut mer på felleskatalogen.no,men de har fjernet informasjonen om reseptpliktige legemidler pga reklameforbud.

Skrevet

Takk.

Det blir opp til legen å vurdere, ja, men jeg har ikke lenger hjelp i de reseptfrie...

Vet at det ikke er optimalt med medisiner i svangerskapet, men det er valget mellom pest og kolera....

Takk for at du t.o.m. tok deg td til å sjekke felleskatalogen!!

Skrevet

Legen min ringte føde pol klinikken, og fikk beskjed om at han kunne skrive ut Losec til meg. Jeg har fått et nytt liv etter at jeg begynte med de... hehe

Skrevet

Hei!

Har du prøvd akupunktur? Det kan være kjempe effektivt! Kan jo være greit å teste ut alt som er ikke-medikamentelt først?

Skrevet

Losec, ja!

Livet har fått en helt ny dimensjon!!!!

Skrevet

Okay...

Nå skulle jeg bare innom for å fortelle at legen ikke vile gi meg noe reseptbalgt - i stedet ble jeg sykemeldt....

Ville egentlig ikke sykemeldes, men hvis jeg skal fortsette å slite sånn på ettermiddag, kveld og natt så ser jeg at det er nødvendig. For det tærer. Ikke bare på spiserøret, men på allmenntilstanden min.

Men nå forteller jo dere meg at det finnes et alternativ lell!!!

Hva skal man si til sånt?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...