Gå til innhold

Ammene kvinner kan drikke vin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1-2 glass en til to ganger i uka. Dette går svenske næringsmiddeltilsynet ut med. Tror dere det norske vil gjøre det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres i hvertfal fornuftig ut. Det blir jo nesten ingen alkohol i melka av de mangdene. Jeg har hørt at du har lavere promille i melka etter 2 glass vin enn det er i kefir.

Skrevet

Ja, men de har jo sagt at man kan drikke litt vin uten å frike ut. :) Er det ikke 1-2 glass de mener ikke påvirker melka?

Skrevet

Spiller ingen rolle for meg. Totalavholdenhet når man går gravid og ammer har jeg ingen problemer med. Koster meg faktisk ikke noenting å holde meg unna.

Skrevet

Jeg sier ikke at det er noe stort problem å holde seg unna, men om det ikke har noen helsemessige ulemper ser jeg ikke poenget så lenge vin er godt.

Skrevet

HS anbefalte meg til å drikke litt vin mens jeg ammer, men da kun 1/2 glass. Da det øker melkeproduksjonen. Sa at 1/2 glass kan en amme rett etterpå. Men tar man 1-2 glass burde man vente 2 timer+ før man ammer igjen. Prøvd meg på vin to gangger. Da kun ett halvt glass. Men min lille gutt får vondt i maggen av det... så venter pent til han blir større:)

Skrevet

Enig med deg poamin. Har ingen problemer i det hele tatt med å holde meg vekke fra alkohol jeg heller, men vin er godt. Tror nok ikke 1 glass kan skade baby for å si det sånn..

Skrevet

Et par glass vin er jo ute av melka på et par timer, så jeg har nå tatt meg vin mange ganger etter fødselen. Og øl. :D

Skrevet

Er ikke det allmenn kjent at man kan drikke litt vin selv om man ammer da? Jeg tok meg et glass i ny og ne da jeg ammet. Jeg ammet lillegutt i 15 mnd, og jeg greier ikke å holde meg unna vin så lenge.. hehe ;-)

Skrevet

Mine har ikke reagert på det i det heletatt, men de har ikke reagert på noe annet jeg har spist eler drukket heller. Hva de får vondt i magen av er jo uansett en litt annen side av saken ;-)

Når man drikker får melken samme promille som mor. Hvilken promille får man av 2 glass vin? la oss si 0,6.

I vin er det ca 12-14% alkohol. Om vi regner med 12 så vil det si at melka inneholder 1/200 del av den alkoholen som vin gjør. 2 desiliter melk, som er en ganske vanlig stor porsjon tilsvarer da 1 ml vin. Det er jo omtrent ingen ting. Selv om små barn tåler lite tviler jeg på at så små mengder skader dem.

Si gjerne fra om jeg har regnet feil et sted ;-).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...