Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #1 Skrevet 11. mars 2008 14-åringen her i huset bruker tonnevis av sminke, tjukt lag med orange foundation og pudder, i tillegg MASSE mascara. Hun ser ut som en karnevalsklovn. Hvordan få det inn i hodet hennes at "Less is more"? Synes det er pinlig at hun skal se sånn ut, (men viser det ikke). Til jul var hun kjempeflink å sminke seg, nå har hun plutselig gått tilbake 10 steg og hun ser ut som hun har sminket seg i fylla. Hva skal man si og gjøre med sånt??????
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Enig med deg i at det er utrolig stygt. Men jeg tror nesten du må roe deg med at det er en fase. Likevel synes jeg det er greit å si i fra på en saklig, ikke spydig måte om hvilke assosiasjonen du/andre får når de møter jenter som ser slik ut - og be henne vurdere om det er det hun vil at folk skal tenke om henne. Selv har jeg en tolvårig gutt. Han sminker seg ikke, men Yeezzuz!! buksa henger jo nedenfor rompa. Håper den fasen går over snart også! Det er mindre flatterende!!!!
Mamma`n til Trym Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Ta dere en jentedag. Dra til en hudpleiesalong der de har folk som kan sminke. Så får dere pleiet hudet og tatt et lite kurs i hvordan man sminker seg og hvilke farger som kler dere. Hun kommer til å høre på rådene. Nå har hun ingen erfaring men det er gøy å lære mer om noe man har interesse for. Da slipper du å lage en pinlig scene...og dere får en fin dag sammen før babyen kommer
Chezka Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Da min datter var på samme alder var hun nøyaktig likedan! Det var helt pinlig å vise blant folk seg sammen med henne :-) Blant annet tegnet hun opp øyebryn med skarp svart kajal, hun hadde masse foundation i altfor mørk farge etc. Men det gikk et par år, tror vel at hun sluttet innen hun var over i videregående. Nå er hun 20 og bruker så godt som ikke sminke, kun når hun er på byen, og kanskje litt maskara ellers. Jeg var veldig forsiktig med å si noe som helst om hvordan hun så ut da det sto på som verst, de er jo ekstremt nærtagende i den alderen. Jeg tenkte at det bare ville gjøre vondt verre at mamma kommenterte det :-) Tror det beste er å bite tennene sammen å la det passere, det er jo en periode som går over.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har ikke barn fra før, men som ordtaket sier så har jo kua vært kalv... og jeg husker meg selv i den alderen. Da skulle ALT være svart, og vi så ut som små satanister hele klassen. Det hjalp ikke at mamma masa om sminkinga mi,da gjorde jeg alt jeg kunne for å kline på litt ekstra bare for å terge henne. Barnslig? JEPP! men sånn er d da vel å være tenåring..... det gikk fort over for min del da mamma slutta å kommentere det. Likte det innlegget med hudpleie-dag for deg og henne. Sikkert fint for henne å få en spesiell dag med mamman sin før det kommer en liten en som "tar" masse oppmerksomhet.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 det er nok bare en fase hehe.. kjenner til det å ikke kunne begrense sminken, var selv slik da jeg var 15-16. mange lærer barna sine at poenget med sminke er at det skal se mest mulig naturlig ut og viser de hvordan de skal sminke seg. og at man heller kan piffe litt opp når det er selskaper osv;)
NormaJean Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 er enig med "noe nydelig i magen" spander på dere en hudpleie salong tur eller noen lignenede. En bra annledning for dere å gjøre noe koselig før det nye barnet kommer og kanskje hun plukker opp noen tips hun tar med seg videre....? Eller ha en jentetur på byen til feks glasmagasinet eller steen og strøm og få en sminkør til å sminke henne og anbefale foundation? og så kan du kjøpe det som gave til henne. Men viktig at du ikke maser eller kritiserer, tipper hun bare vil kline ekstra på for å terge deg;)
maria isabell Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 morsomt,mangen 14 isser er jo slik, var slik selv en gang..mine foreldre sa det såg simpelt ut,da skulle eg iallefall gå slik...14 iss er jo trassalder også syntes det var lurt å ha en jente kveld hos en makup artist, ofte hører desse 14issene mere på andre voksne enn foreldrene:) hun liker jo å sminke seg,trur hun hadde blitt overlykkelig over en time hos make up artist...det funker iallefall ikke viss du prøver å gi henne råd,desverre;( du kan glede deg til hun er ferdig med tenårene og dere kan bli venninner igjen,viss du klarer å gje slipp på henne og behandle henne voksent (det er ikke lett,eg kommer til å streve når mine barn plutselig skal være voksen:) lykke til:)
Tante Bassa Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Det går an å si ifra på en pen måte. Det har jeg gjort til mine to jenter, uten at de har blitt fornermet eller lei seg. Yngste dattera mi brukte også en brunkrem som var en smule orange, men kastet den da jeg bemerket det. Jeg sier også ifra hvis jeg synes det er for mye eller hvis de har stygge skiller mtp brunkrem. De blir faktisk glade for tips og råd. Eller ble, nå er de 16 og 18 år og er veldig flinke til å sminke seg.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Haha jeg må nesten le. Tenker tilbake da jeg var rundt den alderen, klinte på med brunkrem i nyanser som var hvertfall 2-3 ganger mørkere enn mn hud, masse pudder utenpå, øyeskygge i alle farger, kajal og MASSE maskara.. skjønner ikke at gutta fløy etter oss, vi så jo ut som vi skulle på karneval alle mann. Men heldigvis blir man eldre og lærer at litt holder lenge
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 Hvor mye koster det ca for en sånn time på hudpleiesalong, har nemlig aldri vært der før? Tviler på at Marsbudsjettet holder. Isåfall kan man ha sminke på seg når man drar dit eller må man fjerne alt først? Kanskje litt dumme spm, men jeg har ingen peiling. Når man bestiller time skal man da si hva man ønsker å gjøre eller spør de om det når man har kommet dit? HI
katlinka Skrevet 12. mars 2008 #12 Skrevet 12. mars 2008 Vet ikke hva det koster på hudpleiesalong, men hva med å ta en enkel tur til parfymeriet? Der kan betjeningen hjelpe til med å finne riktig type foundation, farge etc. Da får dere masse tips og evt. prøver på ting og tang. (og vil du spare mer kan du dra på www.strawberrynet.com å kjøpe sminken billig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå