nickoline og supermann Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er sikker på at jeg har gjort rett, men er litt usikker på hva som skjer nå. de skulle ringe meg tilbake for å få bekreftet det jeg forteller. har gjort det med fullt navn. vil det få noen konsekvenser for meg? de sa det var alvorlig det jeg fortalte.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Nei, barnevernet har taushetsplikt, de kommer ikke til og nevne ditt navn, og du kommer heller ikke til og få noen tilbakemelding på hva de foretar seg i saken. De skal nok mest sannsynlig ha et vurderingsmøte før de evnt tar kontakt med deg igjen, men utfallet og det som de kommer til og undersøke, får du ingen tilbakemelding på. Ved en eventuell rettsak, så kan de jo komme til og føre deg opp som vitne så du kan fortelle det du har sett, eller hørt.
Gjest -<<- Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Kommer an på hvordan de jobber på det lokale kontoret, og som hvem du har meldt. Om du meldte som privatperson vil du neppe bli særlig involvert, om du meldte i forbindelse med jobb kan det tenkes de spør om du er villig til å være med på et møte med de meldingen angår. Mange barnevernstjenester mener det kan være fint å ha med melder på første møte, fordi mange blir så fokusert på hvem som har meldt dem at de ikke klarer å tenke på saken det er snakk om.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Har hun ikke bedt om å være anonym kan de innvolverte få navnet hennes.
nickoline og supermann Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 jeg har meldt de privat, men jeg bestemte meg i forbindelse med en stygg episode på jobb. tenkte å ta kontakt med jobben i morgen å høre om de kunne melde med meg! men vet ikke om det har noen hensikt.
Gjest -<<- Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Greit at de vet om saken i hvert fall. Og er det grunn til bekymring skader det sjelden med flere meldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå