Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 hørt veldig mye bra oppå der,skal føde der om ikke lenge,vil gjerne høre andres erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 hei. kommer an på hvor erfaren du er med barn. har selv født 2 barn der,og skal også føde mitt tredje der om ikke så lenge. kom frem til at man må ta litt skjea i egen hånd,for å si det slik. mye prat blandt de ansatte om at det er så mye å gjøre,og at det aldri er plass der..min erfaring er at jeg følte meg litt i veien,og det er ingen god følelse da man nettopp har født. nå har det gudskjelov kommet en barselavdelig,slik at du kan komme i 14 dager for å få hjelp og veiledning. for min del betyr dette at jeg reiser tidligere fra føden,så fremt det ikke er komplikasjoner.. håper du ikke ble skremt..alt er jo individuelt..
Tirilill Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Jeg fødte der i Januar i fjor. Vi hadde det supert. Hadde en rolig fin jordmor under fødselen og fikk tilbud om karbad eller dusj under fødselen. Jeg brukte lystgass og fikk epidural. Ukomplisert flott fødsel. Vi fikk familierom neon som jeg syntes var helt herlig...det var nesten som å komme inn på et hotell rom syntes jeg. Vi hadde problemer med ammingen å var på sykehuset i 5 netter, Vi fikk utrolig god hjelp med ammingen av jordmødre og dyktige barnepleier. De holdt motet mitt oppe selv om jeg helst bare ville grine fordi jeg ikke klarte gi barnet mitt mat. Men alt gikk bra til slutt. Vet at om ikke familie rommet er ledig å det er stort behov for at far er på sykhuset er de veldig fleksible med å "lage" famile rom av andre rom. Jeg har aldri vært innlagt eller hatt behov for andres hjelp på den måten og det føltes veldig rart. Kanskje derfor jeg var så fornøyd og takknemilig når vi skulle dra. Har selv jobba på sykehus så jeg vet hvordan det er for dem som jobber der og at behovet for folk og tid alltid vil være der. Men jeg synes at det å klandre dem for det blir litt feil...hvis det var noen som skulle klandres for at pasientene føler at de er til bryderi måtte det være politikerene. Stress blir det bestandig på travle avdelinger og det er pasienten som må lide for det. Lykketil med fødselen!! Kanskje vi sees:) ps...ring opp å spørr om å få bli med på omvisning. Det syntes jeg var veldig fint
VerdensLykkeligste Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Dette har også jeg lurte. jeg skal også føde på Elverum sykehus (Termin 1 april)
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 jeg lurer også,har termin 28 mars
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå