Jordbæret <3 Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Jeg vil råde dere til å ta bilder av dere selv sammen med deres kjære før fødselen. Jeg og min samboer tok bilder av oss med magen noen dager før fødselen. Vi hadde snakket om det lenge, men det ble liksom aldri tid til det. Og plutselig så var det bestemt at jeg skulle settes i gang før tia og da var det bråttom for å få tatt bildene. Jeg mente at vi hadde jo mange bilder fra svangerskapet så det var ikke noen krise om vi ikke fikk tatt disse bildene. Men når jeg nå har født og magen er borte, er jeg ufattelig glad for at vi tok oss tid til å ta disse bildene. De ble helt nydlige og jeg har rammet inn tre bilder og hengt på veggen i stua. Alle som ser dem synes at de er utrolig vakre og noe helt utenom det vanlige. Jeg har lagt ut et par av bildene slik at andre kan få en ide om hvordan de kan gjøre det. Jeg har laget et bilde av oss to med en tekst til, og et bilde av babyen med tekst til. De ble også nydelige og skal henge over barnesenga. Bildene er tatt med et Canon eos 400 D, men man kan få mye bra til med et vanlig kompakt digitalkamera.
-dållmax- Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 hei;) har veldig lyst å ta slike bilder.er uke 37 nå:)så må nok hive meg rundt ja h hehe..har du ikke lyst til å legge ut bildene dere tok da?så vi kan få litt tips..veit ikke helt hvordan vi skal få de fine jeg.med hvilken bakgrunn å slik.må få noen til å ta de for oss da.. hehe
Bitteliten mor:) Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 De var kjempefine! Var en lur idè Har ikke tatt så mange bilder underveis for jeg var ikke så veldig fornøyd med kroppen min før jeg ble gravid, og da har det ikke kjentes naturlig å posere, men etter jeg passerte 24 uker ble det OK å bli tatt bilde av for da var jeg så tydelig gravid... Er nå 31 uker på vei, og fikk lyst å overtale den vordne far til å bli med på noe sånt! Fint minne:) Om en ikke er en reser med redigering selv kan en jo stikke innom en profesjonell fotograf om en vil? De fleste av dem er jo vant med å ta diverse gravidbilder i dag:)
Jordbæret <3 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har lagt ut noen bilder. Vi tok dem selv med selvutløser, men det aller beste har nok vært å få en god venn til å være fotograf. Vi tok over hundre bilder, da har man litt å velge i og kan være kritisk og ta bare de beste. Men jeg har tatt vare på alle bildene og skal lage et "skrytealbum" med de beste bildene, noe slikt som man får hos fotografen tenkte jeg. Bakgrunnen er en hvit murvegg. for å skjule gulvet hadde vi lagt et hvitt stoff utover. Etterpå brukte jeg Photoshop til å ta vekk noen forstyrrelser i bakgrunnen.
Jordbæret <3 Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 Min erfaring er at profesjonelle fotografer ofte ikke orker å jobbe med bildene i etterkant og bare sier at det ikke går an å få noe bedre. Eller så skal de ha grisegodt betalt for jobben. Dersom du kjenner noen som har litt peiling på photoshop så er det like greit. Jeg har ikke gjort så mye med bildene etter at de ble tatt. Jeg tok bildene i sort/hvitt, men det er mulig å endre i photoshop fra farver til sort/hvitt. Så skrudde jeg opp kontrasten og lysstyrken, hver til ca 50. Dette fjerner mye av forstyrrelsene i bakgrunnen. Så brukte jeg "viskelæret" til å fjerne resten. Jeg har satt på hvite, litt grove "shabby" rammer. Det ble knallstilig.
Sussa23*2nydeligeJenter* Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Kjempefine bilder Aurora Fine minner. Lyst til å gjøre noe sånt selv..
anette_78 Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Aurora, jeg finner ikke bildene dine! Ligger de på profilen din? Vil veldig gjerne se. Har tatt noen bilder selv, men det er bare av meg foreløbig. Ligger et på profilen hvis du vil se. Vil gjerne ha tips til foto med sambo.
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Jeg hadde også kjempelyst og se bildene... Men finner de ikke på profilen jeg heller???
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 KJEMPEFINE bilder,veldig bra m/tanke på att de er tatt m selvutløser;)) Dette fikk jeg virkelig lyst til å få gjort:) PS: til de som ikke finner dem,de ligger inne på "Våre album"her på bim Tok en stund før jeg fant dem
*tybber* Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Utrolig flotte bilder! Vi skal ta sånne vi også, men vi har ikke noe hvit bakgrunn (murvegg eller lignende). Så vet ikke helt hva som blir best å bruke. Sambo og jeg snakka om det senest i går faktisk, så når han kommer hjem fra jobb skal jeg vise han deres bilder! ;o) Jeg ville nemlig til fotograf jeg, men han syns det var såå bortkasta! =P Og hvis vi får like fine bilder som dere har fått, er jo det helt sant! )
Jordbæret <3 Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har tatt lignende bilder av ei venninne. Da brukte vi bare en hvit gardin som bakgrunn, men det er lurt at gulvet blir dekket til med samme farve/stoff. Det gjør ikke noe om det ligger litt i skrukker, det gir ofte en fin effekt. Noe vi så etterpå er at de fineste bildene er de hvor jeg og han har "kontakt". Der hvor vi ser på hverandre, eller hvor vi begynte å le akkurat i det bildet ble tatt. De "alvorlige" og tankefulle bildene er fine de også, men aller finest er de litt mer "ukontrollerte". Prøv dere fram med mange forskjellige positurer, og tørr å være lekne og ha det gøy. Dette er noe dere gjør for dere selv, det er morsomt å gjøre, og i ettertid er det et fint minne. Jeg håper at mine bilder kan være til inspirasjon for mange for de er kjempemoro å ha nå. Jeg har ordnet det slik nå at linken til mitt album finnes på min profil, så blir det enklere å finne. Lykke til!
Jordbæret <3 Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har fått flere henvendelser fordi folk ikke finner bildene jeg har lagt ut. Så jeg legger ut linken her. Albumet kan finnes ved å bruke linken som ligger til venstre og heter Våre Album. Der finnes mitt album under bokstaven A og det heter AB Aurora. Linken til det er: http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/510649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå