babyandme Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Oppdaget at jeg hadde fått noen bittesmå røde prikker på magen..ikke så mange da men. Hva kan det være? skal snart til jordmor, er vel en uke til..kan høre da om det ikke forverrer seg før det. Flere som har fått slikt? vanlig?
*Mamma-i-Mars* Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 jeg og har sånne...mange av dem..har de på resten av kroppen med. men er nåkk bare blodkar som ligger veldig ut i huden eller blodkar som har sprukket
babyandme Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2008 Ok,takk for svar:) livredd for alt mulig nå som gravid, hehe.. men er jo best å være førevar tenker jeg. Sjekket litt på nettet tidligere om disse prikkene, og de fleste sier at det kan være sprukne blodkar osv. Så får håpe det da=)
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Enten er det blodkar som ligger helt ut i huden eller så er det ufarlige nupper. Jeg har noen blodårer som ligger helt ut i huden jeg.. Og de ser ut som små, blå ormer =/ Ulekre egentlig... Jeg har også sånne små, røde prikker, både på magen og mange andre steder på kroppen. Det hender de klør noe så vanvittig, men som oftest merker jeg ikke noe til dem. Jeg fikk de på magen da jeg begynte å smøre meg godt hver dag. Jeg har vært hos lege pga kløe tidligere. Jeg fikk påvist atopisk hud, hvilket betyr at huden min irriteres lettere enn en normal hud (atopisk betyr rett og slett allergisk). Legen jeg var hos beskrev nuppene mine som betente hårsekker. Mamma har også fått den diagnosen en gang for mange år siden. Jeg vil tro at HI her også har betente hårsekker. Det er ikke det samme som kviser, men kan utarte seg litt på samme måte. De klør mer enn kviser da. Betente hårsekker kan komme av at magen vokser og alt blir dyttet hit og dit der inne, samtidig som magen blir vasket og smurt mer eller mindre hver dag. Det kan også oppstå mer friksjon mot magen når klærne begynner å stramme. En helt ufarlig, men til tider litt plagsom, sak å få det der =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå