Cathrine 85ogEmil Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Foreldrene deres? altså kommende besteforeldre? Tenker da på babyutsstyr og sånn...e jo veldig dyrt..masse som skal i hus..
Joikaboll@ Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Nei, venter nå nr 5 og har aldri fått noe. Egentlig like greit, for da kjøper jeg nøyaktig hva jeg vil ha. Unga har heller aldri mangla noe, sett bort fra litt folkeskikk i ny og ne, men det er vel heller ikke å få kjøpt ;-)
sunshine08 Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Vi har veldig ivrige foreldre som gjerne vil kjøpr utstyr til oss. Har handlet litt selv, men vet vi får vogn og seng hvertfall:) Veldig fint da dette koster litt.
Cathrine 85ogEmil Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 Være foreldre vil gi oss penger så vi kan kjøpe d vi vil...
Lille Luna Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Vi far endel gaver, det virker som om de synes det er stas å kjøpe ting til oss. De hjelper oss også økonomisk ved større innkjøp som må til nå som vi blir en til i huset, slik som ny vaskemaskin med tørketrommel og skyvedørsgarderobe. Jeg forventer egentlig ikke at de skal stille opp slik, men synes det er veldig koselig at de gjør det:-)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Kan ikke tenke meg at vi får noe av svigers, men vet vi får videokamera og vogn av mine foreldre. Får plukke det ut selv da. Stolte besteforeldre
Chezka Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Nei kjære vene..... Den tanken har da ikke slått meg! Klart det er dyrt med babyutstyr, men man kan spare mye på å kjøpe brukt. Jeg har hatt "hus og hjem" i mange, mange år, og det hadde vært veldig snodig om min mor eller svigermor skulle gi oss penger - vi tjener jo mye, mye mer enn dem :-)
mamman til juliprinsesse Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Vi ønsket oss ei sprinkel seng vi hadde sett i bursdags gave og det fikk vi av mine svigerforeldre, vogna og stelleveske ville veldig gjerne mine besteforeldre spandere så det fikk vi av dem. det andre har vi kjøpt oss selv. jeg kommer til å ønske meg baby call til min bursdag, da jeg føler jeg ikke trenger noe annet. vi må uansett ha dette så greit om de vil gi oss det til bursdag.
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Jeg fikk det meste til første av mamma og pappa, og arvet en del. Til andre fikk vi noe, ønsket oss også ting til våre bursdager og jul før han skulle bli født. Nå har vi det meste vi trenger egentlig. Vi er jo vår egen familie nå, så forventer ikke å få noe mer enn en liten gave etter h*n blir født.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 hei;) vi har ingen å arve utstyr av, så det kommer til å bli dyrt for oss med alt som skal i hus. første barnebarnet på min side av familien(andre på hans, samme år)mamma skal gi oss en valgfri seng fra ikea siden jeg har bursdag neste mnd, og foreldrene hans skal muligens gi ei vugge til å ha i stua etter fødsel, de snakka i hvertfall om det. men vi har ikke spurt etter noe, vil klare det selv men er jo klart at hvis de vil hjelpe så er jo det flott. men alt det andre skal vi kjøpe selv. utenom at vi sikkert får litt klær, men det er jo ikke det dyreste da, men alt hjelper;)
Cesi Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Vi får hjelp til de dyreste tingene i alle fall. Svigers skal kjøpe seng og vugge, og mine foreldre kjøper vogn. Min kjære svigermor er VELDIG ivrig (første barnebarnet), så hun har handlet en del allerede. Syns det er kjempekoselig at de vil stille opp sånn! Resten av det vi trenger kjøper vi selv.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Ikke så mye hjelp nei, men så får vi låne mye av søsken og venner. I tillegg så har svigermor kjøpt kommoden for oss. Jeg er av den typen som synes at man ikke skal forvente seg noe. Det er vårt valg å sette denne ungen til verden med ALT det fører med seg! Selvfølgelig tar vi imot dersom de tilbyr seg, men forventer absolutt ingen ting og spør ikke heller!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Da 1.mann kom fikk mamma kjøpt mye billig av noen bekjente, så vi slapp rimelig unna.. Vi sparte på det meste, så det var nesten ingenting vi trengte til nr2, men svigers spleiset på ny vogn, og vi fikk penger av mine foreldre.. Denne gangen trenger vi egentlig bare tvilling-vogn,men det er jo mye rimelig på finn.no, så det er vel ikke den værste utgiften.. Det er klart besteforeldrene syns det er stas og kunne bidra til den lille, og vi sier ikke nei takk til litt hjelp =)
maria isabell Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 spør ikke om noe,er litt stolt, men fikk en god del sist gang..vart flau over det,men glad..
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Da vi ventet 1. mann fikk vi penger til å kjøpe oss stellebord fra foreldrene mine. Så fikk vi penger av min bestefar til å kjøpe vogn. Regner ikke med at vi får noe denne gangen da det er bare snart 2 år siden 1. mann kom. Kanskje vi får noe klær.
Hera83 Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Vi får penger av foreldrene mine til å kjøpe vogn (Simo duo) og penger av svigers til å kjøpe seng. I tillegg har de kjøpt mye klær og andre ting. Mamma er helt vill i alle fall! Onkelen min lager vogge til lille bebisen. Veldig takknemlige for alt vi får.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 nå har jeg ikke lest hva andre her har skrevet,men jeg mener at en kan ikke forvente at kommende besteforeldre eller andre skal gi gaver fordi en får et barn. Sier ikke at HI mener dette,men vet at mange mener det. Det er vi som får barn og dermed er det vi som må ta utgifene med å få barn også. en kan ikke få barn for så å legge byrden over på andre. En annen ting er at ved de to andre barna har jeg fått noe av mine foreldre,men forventer det ikke,synes bare at det er kjekt at de ønsker å gi noe. Foreldrene til min kjære er døde begge to,så vi får jo ikke noe derfra,min mor lever,så vi får se om vi får noe av henne denne gangen også,men som sagt,det er vi som skal ha barn og må ta utgiftenen med det.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 mamma til 1stor: tror ikke det var hentydet at noen her forventer å få noe! Selvfølgelig er det vi som må ta utgiftene, det sier seg jo selv. Men det er da vanlig å gi en gave til familie/venner/bekjente som får barn, og når det er ens eget barn som får barn så bidrar man da litt ekstra! Da er det mange besteforeldre som gir en litt stor gave, ikke fordi det er krevd av dem men fordi de vil! Ærlig talt, det virker noen ganger som om du egger opp til krangel med dine snusfornuftige svar. Du gidder liksom ikke gi et direkte svar, men øser ut belærende kommentarer som ikke har noe med saken å gjøre! Spm var om vi fikk hjelp, ikke om vi krever/forventer å få hjelp..
Cathrine 85ogEmil Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 12. mars 2008 er jjo her at d e litt forskjell aldersmessig på innleggene her.og at noen av dere har flere barn... så kan forstå at (ikke missforstå) men dere som e litt eldre og "mer" selvstendige sikkert ikke får så masse fra foreldre..og har sikkert utstyr fra de andre barna deres.. Eg driver å sparer og det har jeg gjort lenge for at vi skal kunne kjøpe d barneutstyret vi vil...og at vi kan bruke litt ekstra kanskje..synes d e litt spes m første:) Men nå har d seg sånn at min mor kjøper vogn t 7500,og da får vi samme sum av min far,og 7500 av moren til sambo... Blir veldig glad når de vil hjelpe og skal ikke stoppe de...hvis de vil gi oss så masse så skal de få lov til det...og fornuftig blir d jo brukt!!blir første barnebarn på begge sider så de synes alle d e spesielt..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 12. mars 2008 #20 Skrevet 12. mars 2008 Dette blir vår første også så er ikke det om å gjøre. MEN bevares det er kjempefint at man får hjelp, men jeg synes ikke man skal FORVENTE å få noe, dette må være opp til de enkelte besteforeldrene å velge selv! :-)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 12. mars 2008 #21 Skrevet 12. mars 2008 Til første fikk vi vogn,stellekommode,vugge,sprinkelseng,dyner,puter,voksipose,bilstol +++. Eneste vi kjøpte selv var en vippestol. Valgte selv vogn da. Fikk mest hos mine foreldre siden det var deres første barnebarn,stor stas. Nå trenger vi kun en sprinkelseng til, men den skal vi nok kjøpe selv.
junijente fikk julijente Skrevet 13. mars 2008 #22 Skrevet 13. mars 2008 Foreldrene mine har sagt at de gjerne vil kjøpe en god vogn til oss, for den de hadde da jeg og broren min var små var visst håpløs, og de vil at vi skal ha noe som fungerer :-) I tillegg er visst mora mi godt i gang med å strikke, og det har jeg ingen planer om å nekte henne å gjøre. Men det er ikke sånn at vi har bedt dem om noe, de kommer og tilbyr seg selv (jeg visste ikke engang at hun hadde begynt strikkinga før hun sa hun hadde fått kommentarer på at babyteppet ble fint). Det er det første barnebarnet deres, så er nok stor stas. De har også en del venner som har blitt besteforeldre for en stund siden, så de er behjelpelige med å spørre om disse har noe brukt utstyr å selge. Svigermora mi har ikke i nærheten av så god råd som mine foreldre (hun er enslig minstepensjonist, de er to personer i greit betalte jobber), så vi er alle helt inneforstått med at hun ikke har mulighet til å bidra med det samme økonomisk, uten at noen reagerer på det. Hun har sagt hun kan kjøpe stol (sånn høy som kan "brettes sammen" til lav stol med bord) om vi ikke finner igjen den stesønnen min hadde da han var liten (som faktisk er fra da mannen min var liten). Og så bor hun i nabohuset, mens mine foreldre bor 14 mil unna, så vi vet vel hvem som blir mest brukt som barnevakt... Og det er det jo også stor hjelp i! Ellers har vi fått tilbud om å låne/overta en del brukt utstyr fra familie og bekjente, noe vi i stor grad takker ja til. Vi trenger ikke det nyeste og beste av alt, bare det fungerer, er vi fornøyde :-) Ikke har vi råd til å være så veldig kresne på det heller, men det er nesten like greit, mye penger å spare på det.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #23 Skrevet 13. mars 2008 Fått litt klær av farmoren og farfaren, og skal ha litt hjelp av familie på begge sider til å male og legge gulv i vårt nye hus, men ellers handler vi alt selv. Forventer ikke at de skal betale for at vi velger å få barn..Det må vi nesten klare selv. Kjøp f.eks. vogn brukt da vel?
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 13. mars 2008 #24 Skrevet 13. mars 2008 Besteforeldrene (mine foreldre) tilbød å kjøpe vogn med en gang jeg sa jeg var gravid. Det hadde de visstnok gledet seg til;) Det hjalp jo veldig godt. Sprinkelseng kjøpte vi selv brukt med madrass, overmadrass, pute,dyne og to sengesett (pent brukt alt sammen) til 400 kr, så det var vi fornøyd med. Stellebord kjøpte vi brukt (men var nytt). Vippestol fikk vi av ei venninne av meg, vi fikk penger av de andre besteforeldrene da sønnen vår ble født, som vi kunne bruke til det vi trengte. Ellers fikk vi farens gamle høystol av de, helt topp enda den:) Synes vi har vært veldig heldige. Nå venter vi nr. to, så da har vi jo det meste av utstyret egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå