Gå til innhold

Flere med vondt i magen? Er 5+5..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har hatt vondt i magen siden jeg ventet mens, slik vondt som minner om menssmerter i underlivet. Dette har avtatt noe, men igår kveld fikk jeg skikkelig vondt i magen igjen. Fikk det igjen på samme tidspunkt ikveld. Er det normalt å ha slike stikkinger i magen. Tenker at det sikkert er graviditetssympt. eller hur??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer!

Ingenting å vera bekymra for, er bare livmora som strekker seg og veks og får auka blodtilstrømming, akkurat som når ein skal ha mensen. For dei fleste går "menssmertene" over etter nokre veker, andre kjenner eit slags "trykk" nedanfor magen nesten heile graviditeten. Eg kjente det mest i veke 5-8, veldig lite no som er eg nesten 12 veker.

Lukke til vidare!

Skrevet

Hei igjen.

Har faktisk ligget og vridd meg i hele natt, hatt magesmerter, og har det enda. Måtte bare stå opp. Jeg er ganske oppblåst i magen, også rumler det. Smertene er i hele magen liksom. Er kvalm i tillegg. Blir litt bekymret da.. Noen med erfaringer??

Skrevet

Jeg hadde det å slik, stor sett til jeg var 4 mnd på vei jeg.. bare livmora som vokser som hun over her sier..

Jeg ble nesten bekymra de dagene jeg ikke hadde vondt, for det ble en vane for meg!!:)

Så ikke bekymr deg du:)

Å kvalmen er jo helt vanlig den da:):)

Skrevet

jeg har hatt mensmurringer og stikking i magen di to siste ukene... men har forstått på legen at dette er helt normalt... det er bare livmoren som utvider seg.. du vet, lille nurket inni der skal jo vokse å bli stor =)

jeg har også blitt så vant til det at jeg reagerer vis det ikke er der... så du kan nok ta det helt med ro =)=)

Lykke til!!

Skrevet

Takk for gode svar dere:)

Ganske flaks at jeg hadde time hos lege idag i forb. med at jeg er første gangs gravid. Tok opp disse smertene som beskrevet lenger opp, og hun undersøkte magen og underlivet. Legen fant fram til at jeg mest sannsynlig har en virusinf. i tarmene, og at det ikke var noe å bekymre seg for! Følte egentlig ikke på meg at noe var galt heller. Men nå er jeg ihvertfall helt beroliget:)

Også kjenner jeg at det var herlig å liksom være igang med konstultasjon hos lege:) Fikk tatt alle blodprøver og slikt. Ganske fint at legen også konkluderte med at jeg var gravid:)

Skrevet

Kjenner og litt murringer innimellom,mest i korsryggen og litt nederst på magen....Rart å tenke på at det er pga at da vokser eit annet individ inne i meg,som skal bli vår første fødte-......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...