Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Han har krøpet på gulvet siden han var 7,5 mnd, men liksom stoppet opp der. Ikke særlig tegn til å sette seg opp selv eller i krabbestilling. Prøver ikke reise seg etter møbler etc. Ligger han på ryggen ruller han rundt av og til, men ofte gjør han en bevegelse lik opp i bru, løfter rygg, rumpe opp av gulvet. Setter han inni mellom på gulvet, og sitter nogenlunde stødig, men passer på at han ikke sitter slik så lenge siden han ikke setter seg opp selv enda. Begynner å bli bekymret for at han er sein i utviklingen..? Noen andre m barn på 9 mnd som ikke er så tidlig i utviklinga?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei! Alle barn utvikler seg forskjellig, tror ikke dette er noe du burde gå å tenke for mye på. Om du er nervøs kan du jo snakke med HS når du er på 9mnd kontroll? Min var heller ikke tidlig ute. Nå er han 11 mnd, og den siste mnd har ting gått slag i slag! når han var 9,5 mnd satt han selv(klarte ikke sette seg opp selv, men satt helt stødig) Nå er han altså blitt 11 mnd, røyser seg opp etter ting, går mens han holder i bilen helt alene, går rundt bord , stoler ol. For 3 uker siden krøp han faktisk opp trappen helt alene, jeg gikk bak han og passet på i tilfelle han mistet kontrollen, og faren gikk forran med kameraet i hendene:) Så, her med oss kom det en "pang-utvikling" i løpet av 1,5 mnd ca:) Prøv å ikke bekymr deg så mye, kos deg heller sammen med han, og snakk med HS om det er noe du lurer på Jeg er sikker på at han kan det som en 9mnd baby "skal" kunne;)
Lisa81 blittmamma! Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Nå er jenta mi bare 8 mnd, men hun verken kryper, krabber, eller setter seg opp selv Får mange spm om det, men er veldig rolig. Alle utvikler seg forskjellig. Nyter det mens jeg kan jeg. Jeg må vel løpe etter henne tidsnok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå