Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Lillemann på 7 mnd har hatt feber siden lørdag... ligger stabilt på 38-38,5 går ikke noe særlig hverken opp eller ned... hoster og er tett i nesa, men allmenntilstanden er fin..
Legekjærringa Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 2-3 dager, hvis du ikke hører noe surkling i brystet. Oppsøk alltid lege ved red. allmenntilstand eller det påvirkert nattesøvnen, eller spiser dårlig. Ville har ringt fastlege i morgen for å høre hva h*n sier.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Tja er jo tredje dagen i morgen... har ikke spist siden fredag.. brekker seg når jeg prøver i gi mat.. tror det gjør vondt å svelge... så har kun ammet... han får jo i seg mat der da.. men krever jo litt å fullamme en pjokk på ca 11 kg.. og påvirker nattesøvnen.. det kan jeg vel si.. regner med at jeg ammet ca 15 ganger i natt... og i kveld la han seg sju og har ammet 6-7 ganger så langt... men allmentillstanden er god og har liksom ikke lyst å ringe og være hysterisk unødvendig heller da... Han flirer og krabber rundt hele dagen... (er en VELDIG aktiv liten gutt)
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 eg ville kontaktet lege i morgen tidli vis eg var deg. eg har laget en "regel" for meg selv at vis mi ha feber i 3 dager ringer eg. men kansje litt lurt å ringe i morgen så kansje du får noe hjelper at han får i seg litt mer mat.
Legekjærringa Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 det er nok lurt på få tatt en halsprøve og en CRP for å utelukke en bakteriell infeksjon som trenger antibiotikabeh. Har du mistanke om vondt i halsen så skal du kontakte lege hvis ikke bedring innen 2-3 dager. Ikke vær redd for å bli stemplet som hysterisk. Ammer du han så mye på natta så er det en trøst/lindring han søker tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå