Gå til innhold

Når er man moden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?, har åpning på 2cm, betyr det at jeg er noe moden? Tenker litt på at jeg skal bli sattigang til mandag og måten de gjør det på kommer an på om jeg er moden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ønsker svar så jeg dytter litt

Skrevet

Hallo noen med svar :o)

Skrevet

fikk beskje av jm at jeg ikke var moden eller hadde åpning, hun sa at livmortappen enda var 2-3 cm..

ut fra det tror jeg at man er moden når livmortappen har flatet ut... men vet ikke sikkert.

Skrevet

Jeg hadde 2 cm lang livmortapp, men hadde 1 cm åpning... Jeg var moden fikk jeg beskjed om men.

Skrevet

hmmm... ja, da stemmer ikke min resonering.. :)

Hva er det å være moden da???

Anyone?

Skrevet

Hm, jeg kan nok ikke svare på spørsmålet, men da jeg fødte forrige gang hadde jeg 2 cm åpning da jeg kom på sykehuset med rier. Vannet hadde ikke gått, og jordmora lo litt og sa at 'dette kommer nok til å ta tid'. ca 5 timer etterpå var ungen ute...

Skrevet

jeg fant jeg fant:)

Moden livmorhals

Moden livmorhals betyr at den er åpen og myk. Da kan det settes hormoninfusjon, eller “drypp”, for å få i gang rier. Hormonet oxytocin, som blir tilsatt infusjonsvæsken, er det samme hormonet som produseres naturlig i kroppen din (i hypofysen), og som fremkaller rier.

Umoden livmorhals

Umoden livmorhals (lukket og fast) kan modnes ved hjelp av et hormon som kalles prostaglandin. Prostaglandin-geleen settes inn i skjeden, rundt livmortappen. Av og til kan dette resultere i rier og fødsel. Andre ganger må behandlingen gjentas for å modne livmorhalsen ytterligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...