Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Tok en test på lørdag da menstruasjonen uteble og den var positiv:o) Etter 2 prøveperiode!! Trodde virkelig ikke det skulle gå så fort! Men det gjorde det altså. Er ikke helt fersk når det gjelder dette men det er 6 år siden sist og ingenting er likt enda. Føles nesten som jeg er gravid for første gang! Det er en helt utrolig følelse...både kjempe glad, men samtidig litt redd også. Redd for at noe skal gå galt! Er det normalt med stikking nederst i magen? Eller er det tegn på at noe er galt? Jeg er en del på reise i jobben min og har allerede vært ute å flydd to ganger etter at befruktning har skjedd i tillegg skal jeg ut å fly to ganger til i løpet av de neste ukene....kan dette skade? VI har også bestillt reise til syden til sommeren.....da er jeg ca 5 måneder på vei....burde vi avbestille?? Mange spørsmål, men håper noen kan gi meg svar:o)
Jente2011 Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 gratulerer så kjekt:) det er helt normalt med stikking, å du kan reise fram til siste måned før fødselen, men du må tenke på hva du spiser i syden, men du kan lese om det på nettet:)
lin76 Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Gratulera! Enig med ho over. Det er ikkje farleg å fly før veke 36 eller deromkring, då risikoen for blodpropp og/el tidleg fødsel aukar. Eg skal sjølv til Syden i femte-sjette månad, noko legen min meinte var heilt ok så lenge eg er ekstra forsiktig med hygienen. Dvs at det er endå viktigare enn vanleg å vera forsiktig med frukt/grønt/salat som ikkje er skikkeleg vaska/skrelt/kokt, at ein skal unngå rått kjøt/rå fisk og mat som har blitt holdt varm lenge (f.eks på buffet) eller har lege i sola (f.eks sjømat som ligg på disken før dei tilbereder det), at ein unngår upasteuriserte "framande" ostar, mjølk og (særleg) softis, og elles brukar sunn fornuft om ting luktar/ser "rart" ut. Vask deg ofte på hendene, pass på at du ikkje blir overoppheta (mao masse å drikka - meir enn du trur du treng, og skugge midt på dagen om det er veldig varmt), og NYYYYT ferien!
lillegull08<3 Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 hei =) di stikkingene du beskriver er også helt normalt, dette er bare livmoren som utvikler seg.... har dette selv, og var ganske bekymret i begynnelsen... men det var helt unødvendig... så lenge du ikke har blødninger, eller at smertene er uutholdelige?! jeg skal også til syden i ca5mnd, å er glad du spurte om dette, for da fikk jeg selv svar på det =) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå