maria isabell Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 er helt hekta på sjokolade for tiden..så dumt..sist gang var det frukt..hvor mye sjokolade for dagen er lov..vil jo ikke gjøre noe galt..men litt sjokolade burde vere lov da...noen som vet...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #2 Skrevet 11. mars 2008 Aner ikke hva som er grensa på hva man kan dytte i seg av sukker og sjokkis, men et par ruter burde vel ikke ha noe å si.. helst mørk sjokolade da Når jeg spiser sjokolade prøver jeg også å tvinge i meg like mange nøtter som sjokoladebiter, så blir det litt sunnere..
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #3 Skrevet 11. mars 2008 Sjokolade.. Har i tusen år gjort mennesker glade. Ting som gjør deg glad kan ikke skade. Det er derfor jeg eter sjokolade =) Dersom du ikke smokker innpå ei diger plate med sjokolade eller en stor pose twist hver dag, tror jeg nok du kan kose deg med sjokoladen jeg =) Selv pleier jeg å "unne meg" en Lion-bar hver gang jeg er på butikken. Akkurat nå har jeg ingen spesielle diller, men har vært igjennom noen allerede. Det begynte med appelsiner. Så gikk det over til wienerpølser. Sånne vanlige, deilige pølser fra Gilde eller Leiv Vidar (støtter Leiv Vidar!). Men jeg tenkte at jeg måtte jo forsøke å være litt fornuftig også, så jeg kjøpte kalkun/kyllingpølser istede. Ikke det samme i det hele tatt =/ Men jeg brukte kylling og kalkunpølsene til å døyve den dillen da. Så hadde jeg ei uke hvor jeg bare måtte ha gele. Deretter fikk jeg halsbrann og redningen ble vaniljeis. Spiste litt vaniljeis hver dag for å holde halsbrannen i sjakk. Nå føler jeg veldig for å spise salte ting - det være seg popcorn, potetgull, saltet fisk, spekemat (har ikke spist spekemat! men har veeeeeldig lyst på). Kos deg du =) Men i moderate mengder. Det er ingen vits i å forsøke å overse behover for sjokolade ihvertfall, for da kommer du ikke til å tenke på annet enn sjokolade =)
Miss Misantrop Skrevet 11. mars 2008 #4 Skrevet 11. mars 2008 Sjokolade er en gronnsaksblanding. Sukker roer, kakao bonner, plante fett og melk- kan ikke vaere usunnt....
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 He he.. Vi har mange undskyldninger for å spise sjokolade Er helt hekta nå selv :\ Kvikk lunsj har vært på megatilbud på rema den siste uka, så har gått en del av de! kosta ikke mer enn 14 kr for 4 stk liksom!! Er jo nesten gratis det! Men jeg har bestemt meg for at denne gangen skal jeg klare å ikke spise så mye sukker som sist.. da fikk jeg en stor tulle på 4400 gr.. Leste en artikkel for litt siden at før var man bekymret for lav fødselsvekt hos kvinner i Norge.. Nå pr dags dato er de bekymret for høy fødselsvekt! Nettopp fordi vi norske kvinner spiser mer og mer sukker... Men det jeg syntes var rart var at en av årsakene til at vi får i oss mer sukker enn vi bør er fordi mange gravide drikker mer brus mens de er gravide enn det de gjorde før! Da begynte jeg å tenke litt.. å i allefall i mitt tilfelle så stemmer det! uten at jeg har registrert det en gang.. Jeg drakk aldri brus på 0.5 l flakser før.. Men nå gjøre jeg det.. Er ofte ute å spiser fersk frokost hos bakern (baguetter og slik. ikke bakevarer) fordi jeg ofte er så kvalm at jeg ikke klarer lage min egen frokost.. Og da bestiller jeg alltid brus ved siden av.. Ikke melk eller det jeg vanligvis drikker.. Da jeg gikk gravid m føstemann spiste jeg minst en stor plate med firkløver om dagen! La på meg 33 kg tilsammen :\
SuperMoM <3 Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Jeg spiser kun snop i helgene,og det er ikke mye. Det er fordi jeg ikke har lyst på rett og slett. Kanskje litt med at jeg gikk opp 27 kilo sist og fikk et barn på 4520g. Som det står over her.. Fødsels vekten har økt betraktelig pga blant annet mye brus og snop,så her går det i frukt og sunn mat.Og like "mye" mat som før:) men for all del:) Kos deg med sjokoladen.Kan jo ikke skade om det er litt sjokolade om dagen:p Jeg spiste kanskje litt vel mye sist.hehe.. + jeg var i ro hele tiden:s
Miss Misantrop Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 Saa sott! Hihi. Kos deg. Er for kvalm ennaa jeg. Gleder meg til lakris! Cola og potetgull med salt og pepper!
Miss Misantrop Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Elsker mat jeg ogsaa. Har skrevet 40 dagers meny til naar jeg ikke er kvalm lenger. Spesiellt gleder jeg meg til ertesuppe paa knoke. Nam!
Miss Misantrop Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Glemte jeg aa nevne svarte krokodiller!!! Jeg ble rort til taarer jeg da jeg saa de hadde faatt egen pose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå