gærne ko Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 hvor mye har dere i lån og lønn og sånt ca? Hvordan klarer dere det økonomiske, går det akkurat eller har dere penger til overs hver mnd? Vi har så lyst å kjøpe rekkehus, men er så i tvil om hvordan det økonomiske vil bli. Derfor lurer eg litt på korleis det er for dei fleste rundt om kring. Vi har normale jobber, to studielån, et lite billån og ellers utgifter som folk flest med barnehage, strøm, mat, telefon og forsikringer.
Joikaboll@ Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Lånte bare 200 tusen til hus og har minimalt med billån og annet, så det går greit å eie på en inntekt. Sjekk SIFO budsjettet, og husbanken har en grei lånekalkulator som viser hva lånet vil koste dere i mnd.
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Her i huset er det bare gubben som jobber, for jeg studerer. Han har vel utbetalt 25 000 i mnd. Vi har lån på ca 1.mil, husleie (bor i punkthus) strøm, studielån og alt det andre man vanligvis har. Har ikke billån for det sparte vi til og betalte selv. Har absolutt ikke dårlig råd, og får spart mye hver måned, men det er jo selvfølgelig deilig nå som jeg får fødselsstipend, da kan vi unne oss litt mer enn vi vanligvis gjør =)
trollmamma Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Har ca 1 million i lån. Inntekt på ca 360.000. Rike er me ikkje, går rundt kvar mnd. Men har valgt å ha det sånn sjølve då, ettersom det berre er han som jobber. Eg har ein liten jobb, men er ellers heimeværende. Så økonomien vil bedre seg når barna blir større og eg jobber meir Men for no, er det viktigaste for oss tid med barna. Du må nesten rekne på det.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Har lån på 2,5 mill. Gubben tjener litt over 400 tusen i året. Jeg får litt over 7 tusen i mnd fra NAV men skal snart søke jobb når permisjon går ut. Har leieinntekter på 6300. Har ingen problemer. Har helt ny bil i tillegg. Men vi får d ennda bedre når jeg får normal lønn igjen og når vi får leid ut den andre leiligheten og får 5500 til i leieinntekter.
junior&vesl@ Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Når vi var 2 så kjøpte vi hus og lånte 1.6 mill. Vi hadde mulighet til å ta pant i ei familiehytte. Vi hadde da ca. 650.000,- i inntekt, og vi klarte oss bra. Sambo hadde da en gjeld på ca. 100.000,- utenom. Nå er jeg alene, har kjøpt rekkehus til 1.1 mill. Jeg vil sitte med en egenkapital på min. 150.000,- når huset selges. Så lånet nedbetales til 950.000,- Jeg fikk lån uten problemer og vil klare meg greit, på en årsinntekt på ca.400.000 (da er barnetrygd og bidrag iberegnet). Jeg ville absolutt tatt sjansen på å kjøpe hadde jeg vært dere. Tenk hvor mye penger man kaster ut av vinduet med å leie år etter år. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå