Gå til innhold

Hvorfor jeg er for tredeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svangerskapet: deles jo allerede i tre trimester. det blir ett til mor, ett til far og ett valgfritt. Eller man kan si at mor får morgenkvalmen, de sure oppstøtene (med påfølgende tannlegebesøk) og leggkrampene. Far får hormonsvingningene, 10-20 kg vektøkning, jernmangel og søvnproblemer. Og så kan man velge hvem som skal få vann i kroppen, hemorroider og eventuelle komplikasjoner.

Fødselen: Her kan kanskje mor få de smertefulle åpningsriene ...og når hun nesten har full åpning, og skriker at "Dette orker jeg ikke!!!"...ja da kommer far på banen og presterer selve utdrivningen av babyen. Med et smil revner han begge veier, og lurer på om kjønnsorganet noensinne vil bli som før. Til gjengjeld er mor storsinnet og velger selv både etterbyrden og etterriene.

Barseltiden: Ja, ukene med renselse, melkespreng, brystbetennelse og barseltårer - de deles selvsagt etter samme modell. Og NÅ kan vi si at mor og far har samme utgangspunkt for den deilige permisjonstiden.

Og når den tid kommer, da skal jeg si: tredeling, ja takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra! Og morsomt :-)

Skrevet

Hehe, så bra! Nå ble jeg for tredeling av permisjonen også :)

Skrevet

"vedkommende høres da veldig negativ ut" kom det fra gubben borti stolen her...

Hehehe...

Jeg på min side fant dette meget underholdende!

Skrevet

HA HA HA! Kanonbra! Send den til Anniken Huitfeldt.

Skrevet

He he, takker og rødmer. Skulle gjerne sendt den til Huitfeldt ja, noen som har henne adresse? Vet hun var her på bim en dag.

Skrevet

hmm...du glemte å ta med opplevelsen med å kjenne de deilige sparkene, hikkingen i magen, duvingen fra små armer som rører seg på innsiden. Følelsen av at du kan kjærtegne og bli kjent med den lille, allerede før den sr dagens lys...

Enig i at det du skriver er vittig, men synes du svartmaler svangerskapet. Synes synd på pappaene, som aldri får oppleve det, jeg...

Skrevet

Pappaene får jo kjenne på magen så ofte de vil! Det er ikke synd på de.

Det er imidlertid synd på meg, som over et år etter fødselen fortsatt har store bekkenproblemer, som gjør at jeg er sykemeldt. Det er ikke bare bare for alle å være gravid, for meg var det tøft både før, under og etter fødsel. Skulle GJERNE gitt pappaen 1/3 del av mine plager.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...