Gå til innhold

"bæremeis" for ei som er 2mnd gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det noen hjelpemidler for å bære en 2mnd gammel baby? de er jo ikke så sterke i verken rygg eller nakke....men det er snakk om relativt korte perioder. så en bæremeis for 3mnd gammle men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæremeis er vel kanskje ikke akkurat å anbefale, men en bæresele av typen babybjørn, slynge, bæresjal, mei tei eller noe i den dur kanskje??

Skrevet

Du kan bære til du blir grønn i trynet om du vil med feks en MeiTai, en ringslynge, en vanslig slynge, Ergo, Beco eller formsydd.

Det samme med bæresjal, patapum, osv osv.

Du får kjøpt noe her; mamsemums.com, kenguruloftet, dotedot, ebay, osv.

(ebay er billigst)

For veiledning på hva som passer for deg og for å prøve bæretøy, dra på bæretreff:)

Sjekk ut www.tettinntil.no for masse bilder, infor og nettbutikker.

Der er det også forum.

Skrevet

Og styr unna babybjørn:(

Det er ikke bra for hverken deg eller den lille dersom du skal bære over tid eller når barnet blir tyngre.

Skrevet

åå? var nettopp denne vi tenkte ¨på nå.... ser veldi stødig ut iforhold til f.eksmei tai eller hva de heter...

Skrevet

Mei tai er myyyye bedre å bære med, både for foreldre og barn.

Idag gikk jeg på butikken (3 km t/r) med jenta mi på ryggen i en hjemmesydd mei tai. Har kun oppoverbakker hjem, og det gikk helt fint.

Babybjørn kan bare brukes på magen, barna sitter ikke bra i den, og siden man ikke får barnet like tett inntil kroppen så blir det mye tyngre for den som bærer.

Hadde jeg vært klar over alle mulighetene når det gjelder bæring når jenta mi var bitteliten, så hadde jeg nok hatt både mei tai og elastisk sjal fra begynnelsen.

Om du vil bruke noe uten knyting, så kan du prøve Beco, Patapum, Ergo eller andre formsydde bæreseler.

Skrevet

vi har vært kjempefornøyde med babybjørn active, som har sånn "avlastning" på ryggen.. at man bærer mer på hoftene og mer over hele ryggen, enn bare skuldre/rygg.

babyen skal jo ikke sitte kjempelenge i den om gangen, eller når den er bitteliten, men det har ikke vært nødvendig/aktuelt for vår del uansett..

jeg skal selge min nå, for gutten min vokser utav den.. brukte bæreselen senest for noen uker siden, på en kort gåtur, og det gikk helt fint:) gutten min er snart halvannet år!(den tåler 12 kilo)

så hvis du er intr, bare send en PM eller noe sånnt:)

Skrevet

Jeg har båret jenta mi helt fra fødsel.

Har et elastisk sjal og et vevd sjal som jeg bruker MASSE!

Snuppa elsker å sitte inni der og kan glatt sove 3 timer, og da får også mor gjort litt her hjemme =)

Hun er bare 3mnd, så jeg gleder meg til maange måneder bæring fremover.

Har også begynt å sy min egen mei tai.

Anbefaler heller ikke BB, barna får en litt uheldig belastning på ryggen som de ikke får ved bruk av sjal, mei tai osv.

Lykke til =)

Skrevet

Anbefaler også sjal og meitai! Da kommer babyen tett inntil deg og det e minimal belastning både for deg og henne. Og du kan bære så lenge du vil! (og da mener eg både så mange timer du vil om gangen og til babyen er 3-4 år!) Vi hadde aldri klart oss uten bæretøy;) (finnes utrolig mye forskjellig, men anbefaler sjal mest eg da...og en tur på tettinntil.no)

BB er ikke ergonomisk riktig og babyen sitter derfor på en måte som kan skade hofter og rygg. De fleste eg har snakket med (faktisk alle in real life) sier de får vondt i ryggen av å bære i den. Og så kan du bare bruke den i 20 min og til barnet er 12 kilo.....Men med så mange alternativer er det jo ikke nødvendig å velge denne da....masse godt bæretøy som ligner veldig men som er bra for både mor og barn!

sjekk ut

lotusbarn.no

vidunderbarn.no

sweetlittlemonkey.com

Lykke til!

(kan nevne at eg har bært snuppa siden hun var 4 uker i både sjal oh meitai, nå er hun 1 år og eg bruker så og si aldri vogna, bare sjal:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...