Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på det er mulig å ta ut 12 uker av permisjonen før termin selv om man ikke er syk. Jeg vil helst at bare de som vet 100% svarer, og ikke de som tror en hel masse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, du kan det. står på nav sine hjemmesider og, hvis du vil dobbeltsjekke.

Skrevet

Jepp, det er mulig! Men hvorfor gjøre det? Er det ikke bedre å spare ukene/permisjonen til etter at ungen har kommet?

Men du kan gjøre det ja:)

Skrevet

Det kan du, men har ikke hørt om noen som har gjort det. De som har en del svangerskapsplager blir som oftest sykemeldt. Men forstår tankegangen, man er gjerne sliten, men ikke i deng rad at man syns man kan sykemelde seg. Kan jo alikevel være like lenge hjemme med babyen, da man har rett på permisjon uten lønn etterpå.

Skrevet

Ja det kan du gjøre.

Men husk at dere bare har 44/54 uker permisjon til sammen, så permisjonen blir tilsvarende forkortet etter fødselen.

Men som sagt over her, du kan jo selvsagt supplere på permisjonen med ulønnet permisjon i etterkant hvis det er ønskelig.

Skrevet

Jeg skal skrive masteroppgave før babyen kommer, så i mitt tilfelle er det helt nødvendig at jeg tar ut de ukene for å rekke å bli ferdig. Dessuten begynner jeg i ny jobb med en gang permisjonen er ferdig fra den jobben jeg har nå, så i mitt tilfelle er det helt ypperlig å kunne ta de ukene før !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...