Gjest Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 I psykologibøkene mine har jeg lest at menn biologisk sett velger kvinner ut fra kroppsmål. Det er fordi smal midje og brede hofter ofte kommer av høy produksjon av østrogen, som gjør kvinner mer fruktbare. Ergo; jo større grad av "timeglassfasong," jo mer fruktbar er kvinnen. Det optimale forholdet mellom midje og hofte skal visstnok være 0,7 eller mindre (altså dividere midjemålet på hoftemålet). Mitt mål var på 0,7 før jeg ble gravid, og for meg klaffet det 14 dager etter p-pilleslutt. Hvordan er det med dere? Nøyaktig mål er ikke så viktig da, bare vurder om dere har brede hofter i forhold til midjemålet eller ikke. Hadde vært litt gøy å kvasi-forske på om det stemmer!
Ruttitutt :-) Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er omtrent rett som en strek, hoftemålet er knapt nok større enn midjemålet. Veide akkurat det samme da jeg bel gravid med nr 1 og nr 2 så regner med at målene er omtrent like og. Nr 1 satt på første forsøk. Nr 2, er gravid nå, brukte vi 8 mnd på. Så tror ikke den teorien trenger å stemme, som med de fleste "sånne" teorier. ;-) Men moro å se likevel.
Berta_78 Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 Morsomt :-) Mitt mål var 0,66, jeg rakk ikke engang å slutte på pillen...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Ingen timegalssfigur her, Smal rundt midja ja, men like smal nesten over hofta. Og skuddet satt på første forsøk.. Dog 6 mnd etter pilleslutt.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 hei liv og rompa har alltid stått ganske likt hos meg selv om jeg har gått både opp og ned. altså ganske rette former 1 mann satt etter ett par forsøk 2 mann satt ikke før etter 8 måneder 3 mann satt på første forsøk så dette med timeglass figuer passer i hvertfall ikke til meg men sikkert for mange andre
Chezka Skrevet 11. mars 2008 #6 Skrevet 11. mars 2008 Tja, på meg kunne nok dette stemme. Jeg har mye bredere hofter enn midje, og har hatt veldig lett for å bli gravid.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 11. mars 2008 #7 Skrevet 11. mars 2008 kunne nok stemme her oxo, brede hofter å blir nok lett gravid ser det ut som! trodde jeg ville få problemer pga cyster å slikt,men hehe... var vist ikke det gitt!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 100 % timeglass her. Ble gravid på første ubeskyttede samleie ved begge svangerskap. Ble gravid kun to-tre dager etter sluttet m. minipiller nå, resultatet skal fødes i juni. Jeg mener jeg så et program om dette for ikke så lenge siden. Det er faktisk statistisk korrekt at kvinner med timeglass-figur blir lettere gravide. De som oftest sliter er visttnok kvinner med såkalt eple-fasong, har sammenheng med hormoner og antall eggløsninger mv. Men det finnes selvsagt unntak i massevis. Helgivis.
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #9 Skrevet 11. mars 2008 Åh, så interessant å se at det stemmer! (Er jo ikke akkurat signifikante disse funnene da, men de peker i allefall i den retningen...) Ja, det finnes HELDIGVIS unntak! Hadde vært utrolig synd om barnløse kvinner måtte sett på den kraftige midja si dag og ut og dag inn, og tenke at det er dens skyld! Tror dette stemmer overens med nærmiljøet mitt også. De aller fleste jeg kjenner som har blitt ufrivillig gravid, har pære/timeglass-fasong, og to av venninnene mine som sliter, er helt rette. Så igjen; håper det finnes massevis av unntak! HI
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Er nok ganske likt, men noe smalere midje enn hofter har jeg ja. Har brukt nesten 8 år før jeg endelig fikk en spire som satt...
Gjest Skrevet 11. mars 2008 #11 Skrevet 11. mars 2008 Her har man også en klar og tydelig timeglassfigur ja.. Til min søsters store fortvilelse =P Hun er rett som en strek og ønsker seg "kvinnelige former". Hun er da riktig nok minst like fruktbar som meg vel og merke. Jeg sluttet på p-pilla mellom 4 og 6 måneder før jeg ble gravid. Måtte bytte fra Trionetta til Jasmin og fikk bivirkninger av Jasmin, så jeg valgte å slutte. Da vi bestemte oss for å sette i gang med prøvingen her gikk det to-tre måneder før den satt =) Jeg hadde regnet med å måtte prøve i alt fra 6 måneder til over et år, så jeg ble veldig glad for at det skjedde så fort =) Forholdet mellom liv og hofter lå vel på enten 0.7 eller 0.8. Husker ikke helt. Men det jeg husker er at samboeren min regnet ut det og sa til meg: "Det var det jeg sa.. Du er jo helt perfekt" *SMELT* Jeg målte meg selv over brystet, rundt livet og om hoftene. Det har jeg jo fortsatt med utover svangerskapet også. Det som er litt pussig er at målet over brystet og om hoftene har vært mer eller mindre like hele veien. Like i cm altså =) Nå begynner hoftene å stikke i fra da =/
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 jeg er ikke helt flat på magen fra før av, har litt fett hehe.. men har gode hofter og former på baken;) så det ligger kanskje noe i det;) det sa i hvertfall baby med en gang etter p-pilleslutt.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #13 Skrevet 11. mars 2008 Stemmer bra her også, 0,7. Kanskje 0,75 da jeg ble gravid, for la nok på meg litt i sommer også, men før det var jeg 0,7. Selv om jeg ikke akkurat har timeglassfigur!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Anonym 12.17 her. Ble gravid uten å prøve, må ha vært noe vi trodde var en sikker periode eller en sving som kom litt fort...
2 fine små Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Jeg var fram til ca 25 aar litt saann fast, trent og sporty, med litt smal midje, men mer sprettrumpe bak enn veldig brede hofter da...hehe. Likevel ikke rett om dere skjoenner, langt i fra, pupper og hofter, men ikke disse kulerunde hoftene. Naa er jeg - etter 10 aar med litt for intens jobbing/stress - noe overvektig, og da har jeg denne litt afrikanske kvinneformen... =o) God rumpe, fortsatt sprett, bare stoerre enn foer, hoey midje, men absolutt midje og store pupper og ja.....dere vet. Men altsaa ikke typsik timeglass og ikke typsik smal, nei. Blir veldig lett gravid (noen spirer har bare blitt 5 uker men det kan jo ha med andre ting aa gjoere). Datteren min satt paa foerste forsoek, og denne spiren satt etter 8 mmd, hvor det maa sies at vi bare proevde skikkelig i ca 3 av dem (altsaa ikke sex rundt EL de andre 5) Saa jeg anser meg selv som ganske fertil OG frodig, hehe.....men da paa den litt afrikanske maaten altsaa. Dersom man blir litt overvektig med timeglassform, regnes jo det som forholdsvis sunt fett (minuset er jo at det knallvanskelig aa faa det av) mens dersom man faar mer eplefasong som overvektig, er det mindre sunt og man blir litt utsatt i forhold til hjerte og kar sykdommer. MEN dette fettet er jo skrekkelig mye lettere aa faa av enn paereform-fett, mange timeglassjenter som bare blir enda smalere oppe og ikke faar roert en cm nede etter litt overvekt der. Jaja, laaaaangt utenfor tema, men ville bare si noe oppmuntrende til dere som ikke er timeglass da, hehe.... Jeg har forresten to timeglassveninner som ikke blir gravide i det hele tatt, saa unntakene gaar den veien ogsaa, for aa si det saann. En annen ting er dette med bekkenmaal og hoftemaal, det trenger ikke stemme i det hele tatt! (som man jo kan synes er litt rart). Altsaa, man kan ha veldig brede hofter, men smale bekkenmaal paa innsiden, som f.eks at man ikke faar foede i sete, dersom det skulle bli aktuelt - som jo krever bredere bekkeninnganger. Mens man kan vaere veldig smal paa utsiden og ha plass til aa foede paa tvers.... Dette er jo rart og strider mot all logikk, men saann er det en gang. Mange med brede hofter som har hoert alltid at de er "foedemaskiner" helt til de havner paa foeden, og saa hang det ikke helt sammen (alltid) likevel. Selv har jeg foedt i sete, og har derfor blitt maalt i "alle retninger" Jeg kan foede paa tvers som de de sa (som selvfoelgelig bare er en maate aa si at det er god plasss paa) og jeg har altsaa medium hofter, ikke smale og heller ikke trill runde brede. Dette merket jeg veldig godt da jeg foedte hodet ut til slutt (rumpa, ben, armer og overkropp presser jo ikke ut bekkenet paa samme maate som hodet) Jeg presset ut hodet - veldig lett - paa siste ri - det var nesten litt saann: Skal jeg gjoere det naa, eller bevare spenningen litt? Men det siste gjoer man jo IKKE, fordi hodet MAA UT fort under setefoedsel.... Akk ja, de kroppene, de kroppene. Anbefaler vaginal setefoedsel, dersom dere kommer i den situasjonen forresten, men det er vel og merke dersom man har maalt bekkenet sitt godt paa forhaand. Tvi tvi epler, paerer og "afrikanere" !! =o)
2 fine små Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Leste gjennom det jeg skrev og ser at det kan oppfattes at jeg mener paereform ikke gir brede bekkeninnganger, DET mente jeg ikke. Dette er hva jeg mente: Det er ingen automatikkk i at brede hofter gir brede bekkenmaal, man KAN faktisk ha smale bekkenmaal selv om man ser ut som Marilyn Monroe.... =o) Saa, da var det presisert. De aller aller fleste kan foede ut alle stoerrelser og aller leier barn, heldigvis.
M by M Skrevet 11. mars 2008 #17 Skrevet 11. mars 2008 Jeg gidder ikke måle meg, men kan fortelle at jeg har så og si ikke hofter i det hele tatt og blir tydeligvis gravid bare jeg tenker tanken.
lille er født:) Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 jeg var 0,7 og ble gravid etter en mnd.... morsomt:)
Gemini7 Skrevet 11. mars 2008 #19 Skrevet 11. mars 2008 Jeg har også hatt 0.7-forholdet utenom graviditeter, og har hatt en "glipp" 2 ganger og prøvd bevisst en gang, og ble gravid alle 3 gangene så er nok fruktbar. Om det har med hofte-midjemål å gjøre er vel ikke bevist men..
2 fine små Skrevet 11. mars 2008 #20 Skrevet 11. mars 2008 Maalte bare for moro skyld, har aldri gjort det foer, og var 0,8, det er vel i henhold til timeglass litt for smale hofter og litt for bred midje, hehe.....men det er da under 1! Det faar vi vaere fornoeyd med. =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå