Gå til innhold

Ville dere solgt brudekjolen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å selge min. Mannen får fullstendig spader, men jeg ser ikke poenget i å ha kjolen hengende i skapet. Den vil aldri bli brukt igjen uansett (av meg hvertfall).

Ville dere solgt deres?

Min er forsåvidt kremhvit, stroppeløs, prinsessefasong. Ingen broderier eller perler, kun et draperi i midjen som pynt. Slepet er på halvannen meter. Den er 3 år gammel og i strl 36/38. Nypris husker jeg ikke, men var mellom 9 og 11 tusen. Den er såklart renset=)

Tror dere den kan selges? Vet ikke hva som er "mote" for bruder nå for tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det omvendt.. jeg har lyst til å ta vare på den (var jo så fiiiiiiin..hihi) mens mannen min mener at den kan vi selge..

Skrevet

Hehe... klart den kan selges. Jeg la ut kjolen min på finn.no i høst, fikk bra respons, men klarte ikke å selge den likevel :-)

Kanskje jeg skal prøve igjen nå.....

"mote" for bruden tror jeg veldig få er opptatt av, ingen har lik smak, så du får nok solgt den skal du se.

Skrevet

Jeg hadde tatt frem min i den tanke at den skulle selges, giftet meg i 94 og dette kom jeg på NÅ! Men tok en kikk på finn, der var det altfor mange kjoler så nå ligger min i en eske på loftet og venter på en arvtaker i familien i stedet....

Skrevet

koffor ikkje få sydd dei om til dåpskjoler??

Skrevet

Jeg personlig hadde aldri klart å kvitte meg med min nydelige kjole:)

Skrevet

Jepp, ville solgt til første og beste he he... Du skal jo aldri bruke den igjen uansett. Regner med at du har masse bilder av deg med kjolen på? Hva skal man da med selve kjolen? Hender det noen gang at du tar den frem og kikker på den? Eller henger den bare og støver bort? Nei, selg sier jeg:-)

Skrevet

Jeg kommer aldri til å selge min! Mamma har sydd den til meg, og den er såpass enkel at jeg håper på å få brukt den en eller annen gang i fremtiden :-) På sølvbryllupsdagen vår kanskje.. Hi hi :-)

Skrevet

Haha, få sydd en nydelig kjole i silke verdt flere tusen kroner om til dåpskjoler?? Hvertfall siden jeg ikke skal ha flere barn? *ler* Joda, jeg kan jo sprette den opp og lage "Olgas Dåpskjolefabrikk" *fliiire*

Nei, da blir den enten hengende til noen ønsker seg en retrokjole om 50 år, eller så blir den solgt som den står. Jeg skal ikke dissekrere et så vakkert stykke brudekjole, hvertfall=)

Skrevet

Siden jeg leide, trenger jeg ikke tenke på det..

MEN

Jeg synes det var helt ok når jeg leverte den inn, for jeg har jo minnene. Jeg har bildene, tiaraen, smykkene og sløret. Det er mer enn nok :-)

Skrevet

Hehe, nei, kan ikke si det akkurat. Den ble nettopp hentet etter 3 år på renseriet (jeg hadde fortrengt hele kjolen), men den kom ikke lenger enn til gangen, så nå går jeg forbi den x-antall ganger for dagen og irriterer meg over den.

Hvor mye tror dere jeg kan ta for den? Spesifikasjonene for kjolen står øverst i innlegget=)

Skrevet

må flire litt. for jeg og venninnene mine har snakket om nettopp dett om å bruke mange penger på kjole og bare bruke den en gang.. så vi har funnet ut av vi skal ha vinkveld en gang i mnd med kjoler på å bare kose oss:) hehe. en ide for andre også?? ;)

Skrevet

Hehe, ikke for min del, mine venninner lever enten i synd eller giftet seg i all enkelhet (dvs at de snek seg avgårde til byfogden/Det Store Utland og brukte bare en enkel drakt). Men jeg kan jo ha vinkveld med bare meg selv og kjolen? ;-)

Skrevet

jeg skal prøve å få solgt min,men det er jo litt trist da

Skrevet

Hmmm, har ikke klart det enda i hvertfall ;-)

Men så har jeg ikke turt å sende den på renseri heller i frykt for at perlebroderiene skal løsne...

Får gjøre det snart og se åssen det går...

Skrevet

Jadda, for den kommer jeg inn i nå!

Ikke sjans i en viss plass engang :-(((

Skrevet

Jeg skal selge.. Kan ikke ha en brudekjole til kr 12 tusen hengende i skapet for at dattera mi kanskje kanskje vil bruke den når hun gifter seg. Motene endrer seg

Skrevet

Sånn tenker jeg også. Kan hende at kjolen min er like avleggs som bløtkakekjolene er i dag når min datter finner ut hun skal gifte seg.

Men hva kan jeg ta for den? Perfekt stand, nypris for 3 år siden var 9-11 tusen (husker ikke konkret og har ikke kvitteringen lenger).

Skrevet

Jeg er jo ikke gift enda, men når jeg skal gifte meg, har jeg tenkt å kjøpe brudekjolen og ha den etterpå. Tenker å kanskje farge den og bruke den som selskapskjole etterpå, men det finner jeg ut etterhvert, etter at jeg er gift =))

Skrevet

Måtte flire litt da det var ei som foreslo dåpskjole. Det gjorde min mamma av sin brudekjole, og vi fem barn og mange barnebarn etterhvert er døpt i hennes gamle brudekjole..

Skrevet

Tror ikke jeg klarer å selge brudekjolen min. Den er sydd til meg av en lokal designer/syerske, av silke mamma kjøpte i kina for endel år siden. Finnes ikke makan i hele verden!

Hørte om ett par som kledde seg i full brudestas hver bryllupsdag. DET er kanskje en ide!!??

Kanskje vil noen av døttrene mine overta den når den tid kommer:-)

Skrevet

Solgte min uten store problemer. Tviler på at datteren min vil ha den om 20 år. Jeg har bildene og minnene, hyggelig at andre får glede av den også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...