Gå til innhold

Skal begynne å gi mini vann, noen spm ang det :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppbevarer dere det kokte vannet i kjøleskapet, i hva og hvor lenge?

Skal vannet være kaldt, romtemperert eller lunket når jeg gir babyen det? Mini er snart 6 mnd. Har ikke micro for øyeblikket, så føler det blir litt tungvindt. Tips mottas med stor takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barnet er blitt 6 mnd, kan du trygt gi han/henne vann direkte fra springen. Gjerne temperert fra lunkent-kaldt :D Har du vært på 6 mnd kontroll på helsestasjonen?! Der sier helt sikkert helsesøster noe om det til deg, hvertfall gjorde min det :D Lykke til med vann.drikking :)

Skrevet

Frem til 6 mnd bør du koke vannet, etter det er det ikke nødvendig. Pass bare på at du lar vannet renne en stund og at det er skikkelig kaldt.

Kokt vann kan oppbevares i kjøleskapet i en beholder med lokk.

Jeg pleier å koke opp så det holder til ett døgn. Da koker jeg til mme-flasker, grøt og drikkevann.

Temperaturen må du prøve deg frem med. De fleste babyer liker det litt lunkent i starten. Men det enkleste er jo å venne ham/henne til å drikke kaldt vann, da er det bare å tappe og drikke ;-)

Dersom barnet kun vil ha lunkent vann koker du opp en mugge (f.eks) med vann som du setter i kjøleskapet. Og en termos med varmt vann.

Når lille skal drikke blander du bare fra disse til riktig temperatur.

Håper det var til hjelp :-)

Skrevet

Har gitt min kaldt jeg. Hun grøsser litt, men syns det er gøy:) Får bare litt av oss foreløbig. Får nesten bare mm, så trenger egentlig ikke noe mer. Har lest at man ikke skal gi lunket fra springer, fordi det kan være en del bakterier i varmtvannstanken.

Skrevet

Takk for svar dere :-)

Skal ikke på 6 mnd kontroll før om 3 uker, så det er kjekt å ha dere å søke råd hos så lenge:-)

HI

Skrevet

Som Elin_her har skrevet, kan du godt gi barnet ditt kaldt vann direkte tappet fra springen etter fylte 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...