Gå til innhold

stor overgang fra 1 til 2 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller var det mer slitsomt og uvant å bli mamma før første gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye mer slitsomt fra 0-1 enn fra 1-2 ja. Synes 1-2 gikk veldig greit jeg, men det kommer nok litt an på hvordan babyen er også. Fra 2-3 var nesten værre fordi nummer 3 var så vanvittig urolig og krevende, men kommer seg nå da (straks 9 mnd).

Skrevet

nå er nok ikke jeg den rette til å uttale meg, siden jeg bare har vært 2barnsmamma en mnd :) Men så langt er erfaringen min at jeg er blitt mer effektiv, og får husarbeid gjort i større grad enn da førstemann var baby, og det er ikke like skummelt og overveldende å bli mamma for 2. gang, som det var med førstemann.

Men jeg er sliten ja, har en gutt på 2 som står opp hver morgen kl 6, og ei jente på 1 mnd som ikke sover så veldig godt om natten. Hun sover bare godt i vår seng, og da sover jeg desto dårligere... Så jeg savner en god natts søvn ja :P

Skrevet

Synes det er mer overgang fra 1 til 2!!!!! Men ikke i starten, da sov babyen mye, og den eldste var ikke så i trass alder. Men å komme seg ut med to nå er verre en med en gang. Er glad for søakenvogn! 22 mnd mellom mine.

Skrevet

Fra en til to var grusomt, mens fra to til tre var helvete.

Skrevet

ja, dette med sjalusi. er så redd for at snuppa skal føle seg tilsidesatt og oversett hvis det kommer ett nytt menneske inn i familien. hun er jo vant til mye oppmerksomhet.

Skrevet

Var myyye mer slitsom å bli mamma for første gang, andre gang gikk alt lettere, jeg følte jeg visste mer hva jeg gjorde og hadde bedre kontroll og var dermed mer avslappet:)

Skrevet

Vi har ikke vært plaget med noe sjalusi mellom guttene, så det trenger ikke bli noe problem.

Skrevet

tusen takk for svar jenter:) enig, å gi datter elller sønn et søsken er en stor gave, de får mye glede av hverandre, særlig hvis de er tette.

Skrevet

men hvor stor aldersforskjell er det mellom barna dine alva?

Skrevet

Fra 1-2....merket det egentlig ikke før minste ble 1,5 år og opp.over..Det er 3,5 år i mellom dem

Skrevet

23 mnd mellom de to eldste og 2 år og 9 mnd mellom mellomste og minste :-)

Skrevet

Å få barn var som å få en bombe i postkassa... Å få nestemann var som å få bomba inn i stua... Man har sett det før, så man er bedre rustet til å takle det, men skvetter alikevel av smellet:-)

Skrevet

Desidert størst overgang fra 1 til 2. To er som ti :-)

Skrevet

Tja, egentlig ikke så stor overgang, men nå når Mina har begynt å ville stå opp kl 0500 så er det værre. Om vi lar henne hyle/avvenner henne med mat og å stå opp så tidlig så vekker hun broren sin..

Så kan ikke være så streng med henne og det biter oss litt i halen..

Skrevet

JAAA! En er som en og to er som 10.

Men nå var nummer to veldig syk de første 8 mnd og har nettopp begynt å sove natten igjennom. Hun er 2,5 år. Mye leger, utredninger, bekymring og lite søvn på oss alle. Men selv nå som alt er bra, er 2 barn mer krevende enn jeg hadde forestilt meg.

Skrevet

Så klart det er mer slitsomt med 2 enn med 1, men ikke mye og ikke stor overgang!!! Mulig det har noe med at største her er en engel og bare er snill, men jeg synes det har gått kjempe greit med to barn. Vil likestille det å bli mamma første gang og å bli mamma til 2. begge deler er utfordrende både i starten og senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...