Gå til innhold

slutte og røyke.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal slutte og røyke..vet jeg kan, for jeg sluttet da jeg ble gravid med førstemann, og så har jeg vært dum nok til og begynne igjen.Har røyket ganske mye i halvannet år. Jeg mååååååå slutte, blir sprø av og være avhengig av røyk.Men jeg er redd, for jeg vet ikke om jeg får det til denne gangen.

Hvordan greide DU og slutte og noen som har råd til meg? Slutte brått og brutalt i kveld eller trappe ned? Hva kan jeg forvente meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe :-) Har fortsatt til gode og røyke inne eller i det hele tatt foran barna mine.Jeg er en smugrøyker :-/

mange spennende nye mennesker her inne må jeg si..Hvor er de hyggelige folka?!

Skrevet

Har aldri røkt, så kan ikke hjelpe.

Men jeg vet at du kan hvis du vil.

Så jeg kan sitte her å heie på deg til du er røykfri jeg :o))

Skrevet

Takk! det hjalp faktisk :-)

Skrevet

Som sagt... så vet jeg jo ikke hvordan man slutter.

Men positive tanker kan fikse det meste.

Så med klokketro på at det er gjennomførbart, er det bare å kaste seg uti det :o)

Skrevet

prøv zyban eller champix, du får resept av legen. lykke til

Skrevet

Så flink du er som har tenkt å slutte!!

De første dagene uten røyk vil kroppen reagere med abstinenser, og det kan være ubehagelig. Bruk evt nikotinprodukt i en overgang.

Når de værste abstinensene er over, så er den psykiske avhengigheten det vanskeligste. Om å gjøre å finne noe annet å bli opptatt med når man tidligere har pleid å ta en røyk. Kanskje en løpetur eller lign. Knask på noe sunt, og evt spis litt drops.

Har hørt flere som har hatt hjelp av å si til seg selv at de ikke har sluttet å røyke for alltid, men at de "holder opp"

Å finne seg en "slutte og røyke-makker" tror jeg også er veldig lurt.

Masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg har sluttet :-)

-Trodde ike det var muligt, men det gikk veldig bra.

Brukte plaster den første uken

Skrevet

masse lykke til =)

skal slutte snart jeg også, må bare sette meg en dato :D

Skrevet

Jeg slutta da jeg ble gravid. På dagen. Er kjempestolt for at jeg fortsatt er røykfri (ammer fortsatt, da) og har det mye bedre nå som jeg slipper å tenke på røyk absolutt hele tiden!

Jeg er helt sikker på at du greier å slutte med den innstillingen du har!

Masse lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...