Gå til innhold

Hvor lang tid pr måltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker din(e) på å spise feks èi brødskive?

Her tar det en halvtime. Men det er om jeg minner han på å spise med jevne mellomrom. Om jeg serverer og forlater sitter han med maten urørt en time til han proklamerer at han er mett. Tar kanskje èn bit med det samme maten kommer på bordet, men ikke mer. Er så lei av å sitte å si "må du ete, husk å spis, ta en bit no" osv. I tilegg glemmer han å tygge, så han kan godt sitte med tre munnfuller i kjeften på èn gang. Ahhhh så stress. Og slik har det vært i 6 år nå, siden han fikk fast føde for første gang egentlig. Mat er oppskrytt!

Noen som har tips (som jeg ikke har prøvd)??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fælt å si det, men gutten min spiser dobbelt så mye forand tv.

Så 1-2 ganger i uken er vi bare nødt til å servere han ved barnetv - slik at han ikke går ned i vekt. Ellers er det jo det å involvere barn i matlagingen.

Skrevet

Han elsker å lage mat, så det er han med på. Men spiser like lite og sakte. Middag er litt greiere siden han er glad i fisk. Tv'n er i flittig bruk her og til "selskap", men egentlig tror jeg ikke han spiser mer da, det går bare litt raskere.

Han får tydeligvis i seg nok iom at han ikke går ned i vekt, men er jo frustrerende når man møter på andre som har unger som spiser både to og tre skiver til frokost eller kvelds, når vi av og til klarer et knekkebrød eller ei halv skive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...